Sökning: "Competitive tools"
Visar resultat 11 - 15 av 495 uppsatser innehållade orden Competitive tools.
11. Produktutvecklingsprocess inom cirkulärekonomi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Rapporten beskriver utförandet av ett examensarbete på högskoleingenjörsnivå. Arbetet utfördes på företaget WA3RM AB, vars affärsidé är att skapa värde från industriers outnyttjade resurser, genom att knyta samman olika aktörer och uppnå cirkulär ekonomi med syftet att minska klimatpåverkan och uppnå de globala målen för hållbar utveckling. LÄS MER
12. Effekten av digitaliseringen på fastighetsmäklarbranschen : En kvalitativ studie om digitalisering inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Abstract Background: The real estate brokerage industry is highly competitive and considered very attractive. A new trend to increase attractiveness in the market is the use of digital tools. The industry has seen a growing trend in the number of newly registered real estate agents in recent years. LÄS MER
13. Estimating Impacts Using LCA in Procurement Processes : A case study for a multinational networking and telecommunications company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis investigates how a company can implement life cycle analysis (LCA) into procurement. The thesis also explores the potential synergies between the LCA and procurement. A single casestudy was utilized for this purpose. It uses LCAs using a simplified methodology, interviews, and a literature review to carry out the study. LÄS MER
14. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
15. Virtual Reality och AugmentedReality som verktyg inomkompetensutveckling för företag : En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka det värde som kommer med användandet av den virtuella verkligheten, VR, och den förstärka verkligheten, AR, i samband med kompetensutveckling hos tillverkande företag. Med hjälp av teoretiska studier, kvalitativa intervjuer och faktiskt användande har det tillförda värdet kunnat uppskattas kvalitativt. LÄS MER