Sökning: "Competitor Intelligence"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Competitor Intelligence.

  1. 1. Cooperative Modular Neural Networks for Artificial Intelligence in Games : A Comparison with A Monolithic Neural Network Regarding Technical Aspects and The Player Experience

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Emil Högstedt; Ove Ødegård; [2023]
    Nyckelord :Neural Network; Modularization; Sensor; Reinforcement Learning; Supervised Learning; Neuralt Nätverk; Modulärisering; Sensor; Förstärkningsinlärning; Väglett Lärande;

    Sammanfattning : Recent years have seen multiple machine-learning research projects concerning agents in video games. Yet, there is a disjoint between this academic research and the video game industry, evidenced by the fact that game developers still hesitate to use neural networks (NN) due to lack of clarity and control. LÄS MER

  2. 2. Market Analysis of AI Decentralized Industrial Heating Processes : The Case of AI integrated microwave heating technology

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Harshith Rao Madagashira Satish; [2023]
    Nyckelord :Microwave technology; Decentralized; AI integrated; Market analysis; VRIO framework; competitor analysis;

    Sammanfattning : The combination of artificial intelligence (AI) with microwave heating technology is offering a unique and specialized potential, leading to significant transformations across numerous sectors. This novel device integrates artificial intelligence technology with environmentally sustainable microwave heating, offering the potential to decrease human labour, improve precision, minimize expenses, and promote efficiency. LÄS MER

  3. 3. Sökning och bevakning av teknik inom utvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erik Berg; Sofia Linde; [2023]
    Nyckelord :Environmental analysis; information search; automotive industry and competitor analysis.; Omvärldsanalys; informationssökning; fordonsindustri och konkurrentanalys.;

    Sammanfattning : På grund av teknikens snabba utveckling behöver företag utveckla sina förmågor inom bevakning och analysering av ny information för att på så sätt få eller bevara försprånget gentemot sina konkurrenter. Många företag har en bristande strategi när det kommer till marknadsanalyser och företagen behöver idag förbättra sin utvärdering av verksamheten, marknaden och konkurrenterna. LÄS MER

  4. 4. Vad säger du om artificiell intelligens, människa? : Diskurser, ramar och metaforer om AI i TT Nyhetsbyråns artiklar från 1980 till 2020

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Pernilla Rosenlind; [2020]
    Nyckelord :Artifical Intelligence; discourses; framing; metaphors; discourse analysis; Artificiell intelligens; diskurser; framing; metaforer; diskursanalys;

    Sammanfattning : Forskare och teknologer talar om artificiell intelligens som en revolution lika omvälvande som industrialismen och investerare har skyhöga förväntningar. Detta medan det hos allmänheten finns både okunskap om och rädsla inför AI, även om AI redan i dag tillämpas inom områden som sjukvård och industri. LÄS MER

  5. 5. Marknadsorientering inom friskvårdsbranschen – En kvalitativ studie av tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alex Kambourian; Fredrik Stridlund; [2020]
    Nyckelord :Market orientation; intelligence generation; intelligence dissemination; responsiveness; financial profitability; non-financial profitability; service companies; wellness industry; Marknadsorientering; informationsinsamling; informationsspridning; respons på information; finansiell lönsamhet; icke-finansiell lönsamhet; tjänsteföretag; friskvårdsbranschen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur tjänsteföretag marknadsorienterar sig inom friskvårdsbranschen. Metod: Studien utgår från ett hermeneutiskt synsätt med en induktiv utgångspunkt. En kvalitativ forskningsmetod används för tio företag verksamma inom friskvårdsbranschen. LÄS MER