Sökning: "Complaint Management"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Complaint Management.
1. Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation Författare: Fanny Westergren och Elina Zagar Lindstad Handledare: Malin Zillinger Syfte: Syftet för detta arbete är att undersöka hur konsumentnära personal inom branschen för försäljning av skönhetsprodukter i fysisk butik upplever klagomålshanteringen inom organisationen. Detta kommer att undersökas utifrån teorin gällande ansvar, makt och intern kommunikation. LÄS MER
2. Äldre personers upplevelser av ensamhet på äldreboende : En litteraturöversikt med kvalitativ metod
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Det vanligaste symtomet sjuksköterskor möter på akutmottagningen är smärta och 60–80 procent av patienterna är underbehandlade i sin smärta. Sjuksköterskan har en ledande roll i smärtbehandling och när smärtbehandlingen brister får det konsekvenser både för patient och samhälle. LÄS MER
3. Sjuksköterskors beskrivningar av hinder för smärtbehandling på akutmottagning : En litteraturöversikt med kvalitativ metod
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Det vanligaste symtomet sjuksköterskor möter på akutmottagningen är smärta och 60–80 procent av patienterna är underbehandlade i sin smärta. Sjuksköterskan har en ledande roll i smärtbehandling och när smärtbehandlingen brister får det konsekvenser både för patient och samhälle. LÄS MER
4. Complaint system for Health Care Center Hjärtat
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Today the IT support could be overwhelmed with loads of requests from the clients within the Health care center Hjärtat (Also known as HCCH) through email, which is an inefficient way to store and manage information of each complaint. Tracking down the list of requests is also an issue. LÄS MER
5. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER