Sökning: "Complaint Management"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Complaint Management.

  1. 1. Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Westergren; Elina Zagar Lindstad; [2023]
    Nyckelord :Klagomålshantering; ansvar; makt; intern kommunikation; service recovery; konsumentnära personal; complaint management; responsibility; power; internal communication; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har faktiskt inte alltid rätt- En kvalitativ studie av klagomålshantering utifrån makt, ansvar och intern kommunikation Författare: Fanny Westergren och Elina Zagar Lindstad Handledare: Malin Zillinger Syfte: Syftet för detta arbete är att undersöka hur konsumentnära personal inom branschen för försäljning av skönhetsprodukter i fysisk butik upplever klagomålshanteringen inom organisationen. Detta kommer att undersökas utifrån teorin gällande ansvar, makt och intern kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Äldre personers upplevelser av ensamhet på äldreboende : En litteraturöversikt med kvalitativ metod

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnad

    Författare :Emma Bloom; Isabell Ekström; [2023]
    Nyckelord :Experiences; Isolation; Loneliness; Retirement homes; Safety; Ensamhet; Isolering; trygghet; upplevelser; äldreboende;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det vanligaste symtomet sjuksköterskor möter på akutmottagningen är smärta och 60–80 procent av patienterna är underbehandlade i sin smärta. Sjuksköterskan har en ledande roll i smärtbehandling och när smärtbehandlingen brister får det konsekvenser både för patient och samhälle. LÄS MER

  3. 3. Sjuksköterskors beskrivningar av hinder för smärtbehandling på akutmottagning : En litteraturöversikt med kvalitativ metod

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnad

    Författare :Andreas Niklasson; Axel Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Emergency department; Nurse; Pain; Person-centered care; Work environment; Akutmottagning; Arbetsmiljö; Personcentrerad vård; Smärta; Sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det vanligaste symtomet sjuksköterskor möter på akutmottagningen är smärta och 60–80 procent av patienterna är underbehandlade i sin smärta. Sjuksköterskan har en ledande roll i smärtbehandling och när smärtbehandlingen brister får det konsekvenser både för patient och samhälle. LÄS MER

  4. 4. Complaint system for Health Care Center Hjärtat

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Collins Abika; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today the IT support could be overwhelmed with loads of requests from the clients within the Health care center Hjärtat (Also known as HCCH) through email, which is an inefficient way to store and manage information of each complaint. Tracking down the list of requests is also an issue. LÄS MER

  5. 5. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Hannah Rosdahl; Karin Svensson; [2022]
    Nyckelord :Complaint management; customer complaints; complaints; reclaim; employee team; internal recovery; Klagomålshantering; kundklagomål; klagomål; reklamation; medarbetarteam; intern återhämtning;

    Sammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER