Sökning: "Compute Shader"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Compute Shader.

  1. 1. Radar and sea clutter simulation with Unity 3D game engine

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Mikael Johnsson; Linus Bergman; [2023]
    Nyckelord :radar simulation; sea clutter simulation; game engine; Unity; ray tracing; compute shader; graphics programming; GPU; radarsimulering; sjöklottersimulering; spelmotor; Unity; strålspårning; compute shader; grafisk programmering; GPU;

    Sammanfattning : Game engines are well known for their use in the gaming industry but are starting to have an impact in other areas as well. Architecture, automotive, and the defence industry are today using these engines to visualise and, to some extent, test their products. LÄS MER

  2. 2. Evaluating Direct3D 12 GPU Resource Synchronization on Performance and Cache Operations

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Nadhif Ginola; [2023]
    Nyckelord :Direct3D 12; Barrier; Cache; Data Hazard; Synchronization; Direct3D 12; Barriärer; Cache; Datarisk; Synkronisering;

    Sammanfattning : Background. Lower-level graphics programming interfaces such as Direct3D 12 re-quire synchronization and data hazards between dependent workloads to be resolvedmanually. A barrier is a primitive used to resolve synchronization and data hazardsin a manner to achieve correct behavior by allowing developers to define waits be-tween workloads. LÄS MER

  3. 3. Procedurally Generated Eye Features for Real-time Applications

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sebastian Nyberg; [2021]
    Nyckelord :Procedural; Real-Time; Profiling; Anime; Eyes;

    Sammanfattning : Background. As computing power has increased over the years, larger parts of the digital graphics industries are moving towards using real-time rendering for their solutions. The fast iteration and visual response help make the creative processes and communication more accessible in both the desktop and smartphone markets. LÄS MER

  4. 4. Bildfrekvens i simulering av heuristiskt snötäcke på berg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :John Klingh Ramsin; [2021]
    Nyckelord :Compute shader; snösimulering; bildfrekvens; berg; heuristiskt snötäcke;

    Sammanfattning : Snö påverkas av en stor mängd aspekter i verkligheten, och verklighetstrogen simulering av snö är resurskrävande. För att förbättra resursåtgången i applikationer simuleras snö på olika sätt beroende på det önskade resultatet. LÄS MER

  5. 5. Simulation of rain on a windshield : Creating a real-time effect using GPGPU computing

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för fysik

    Författare :Katerina Koblik; [2021]
    Nyckelord :Rain simulation; Driving simulator; Particle system; Real-time; GPGPU; Compute shader; Render texture.;

    Sammanfattning : Modelling and rendering natural phenomena, such as rain, is an important aspect of creating a realistic driving simulator. Rain is a crucial issue when driving in the real world as it for instance obstructs the driver’s vision. LÄS MER