Sökning: "Computer Games"

Visar resultat 1 - 5 av 497 uppsatser innehållade orden Computer Games.

  1. 1. Real-time Depth of Field with Realistic Bokeh : with a Focus on Computer Games

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Anton Christoffersson; [2020]
    Nyckelord :Depth of Field; Bokeh; Real-time Rendering; Computer Graphics; Computer Games; Master Thesis; Computer Science; Circularly Symmetric Convolution; Circle of Confusion; Lens Blur;

    Sammanfattning : Depth of field is a naturally occurring effect in lenses describing the distance between theclosest and furthest object that appears in focus. The effect is commonly used in film andphotography to direct a viewers focus, give a scene more complexity, or to improve aes-thetics. LÄS MER

  2. 2. Fritidsledares syn på motivation och fysisk aktivitet för barn och ungdomar. : En kvalitativ studie om fritidsgårdsledarens syn på arbetet med motivation till fysisk aktivitet för barn och ungdomar inom en förort.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Jibril Youssef; [2020]
    Nyckelord :Coach Ledare; Motivation; Målmedvetenhet; Prestation; Självförtroende.;

    Sammanfattning : In today's situation we constantly find out how children and adolescents are increasingly sedated in front of the computer, video games et.c. Idrotten vill (p.13, 2009) describes that we as humans need challenges and goals to be motivated in everyday life. LÄS MER

  3. 3. Datorspel som lärmiljö av andraspråk : ett elevperspektiv på engelskinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Jens Sjöström; [2020]
    Nyckelord :Fritidsengelska; skolengelska; datorspel; sociokulturellt lärande; kunskapsglapp;

    Sammanfattning : Som ett av tre kärnämnen i grundskolan utgör engelska en stor del av undervisningen. Trots det blir engelskundervisningen allt för ofta formaliserad och tagen ur sitt sammanhang. Det leder till ett kunskapsglapp mellan fritidsengelska och skolengelska. LÄS MER

  4. 4. Trovärdighet och Verisimilitude : Uppfattning av det sanna och verkliga inom spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sondre Huhtala; Sebastian Lund; [2019]
    Nyckelord :Verisimilitude; believability; games; reality; Verisimilitude; trovärdighet; spel; verklighet;

    Sammanfattning : Trovärdighet inom fiktiva världar är något som många strävar efter, men hur kan vi uppnå den känslan?  Inom film och litteratur används begreppet verisimilitude för att definiera ett verks sken av sanning eller verklighet och därmed även dess förmåga att framstå som trovärdig. Härstammat från Platons och Aristoteles mimesis, det vill säga imitation av naturen, utvecklades termen verisimilitude för att ge fiktiva verk möjligheten att undersöka och pröva hur de kan bli mer trovärdiga. LÄS MER

  5. 5. Ett nytt digitalt didaktiskt verktyg för religionsundervisningen : En studie om hur Elder Scrolls IV: Oblivion och andra dataspel kan hjälpa lärare att öka elevernas intresse för religionsämnet genom att bryta ner förutfattade åsikter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Björn Brox; [2019]
    Nyckelord :Teaching tool; Lärarverktyg;

    Sammanfattning : In recent years studies have shown students interest in school has dropped as they mainly see the subjects being taught or their content to be irrelevant or hard to relate to. This essay explores how using computer games, specifically Elder Scrolls IV: Oblivion, as a teaching tool can help increase students overall interest in the subject of religious education which should facilitate more learning. LÄS MER