Sökning: "Computer Games"
Visar resultat 21 - 25 av 637 uppsatser innehållade orden Computer Games.
21. Spatialisation of Binaural Audio With Head Tracking in First-Person Computer Games
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Audio in today’s first person computer games plays a vital role in informing players about their surroundings as well as general gameplay elements. Awareness of the direction, distance, and spatial placement of audio sources can be crucial for players in various contexts. LÄS MER
22. Vikingen, endast en bärsärk? : En undersökning av grundskolans läroböcker och hur bilden av vikingen skapas
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : KARLSTADS UNIVERSITET Termin: vt 23 Ämne: Kulturstudier Nivå: GrundnivåKurskod: KVGCO2 ABSTRACT Angelica Nylén Vikingen, endast en bärsärk? En undersökning av grundskolans läroböcker och hur bilden av vikingen skapasThe Viking, only a berserker? A study of the role of textbooks and how the image of the Viking is constructedAntal sidor: 39The image of the Viking is more popular than ever, in popular culture there are computer games, TV series and movies. In Sweden children learn about the Vikings in school, but what have children been taught about the Viking? The study uses four different textbooks published 1868-2012 to find out how the Viking has been portrayed over time, Läseboken för folkskolan from 1868, Läseboken för folkskolan from 1935, Lärobok I Fäderneslandets historia from 1964 and Puls Historia from 2012. LÄS MER
23. Designmönster i digitala brädspel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker om datorspels designmönster kan användas för digitala brädspel. Den befintliga forskningen om användarupplevelsen är bred för datorspel, men forskningen om den digitala brädspelupplevelsen och dess designmönster är liten i jämförelse. LÄS MER
24. Evaluating the performance of a team consisting of an advanced agent and a less advanced agent in the game Manille : A comparison of agents trained using the CFR algorithm with and without abstractions.
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Making artificial intelligence (AI) algorithms solve games has always been an interesting benchmark of AI research. Perfect information games like Chess can be played on a level beyond human capabilities. LÄS MER
25. A Hypnotic Digital Artefact
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This essay investigates what may constitute a hypnotic digital artefact from a design standpoint. This essay is meant to help designers who want to create hypnotic digital artefacts in the shape of a game, or researchers who wants to further this field. LÄS MER