Sökning: "Computer Science Education"

Visar resultat 1 - 5 av 104 uppsatser innehållade orden Computer Science Education.

  1. 1. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Gullstrand; Erik Lund; [2024]
    Nyckelord :history; history didactics; history education; didactics; practical; game based learning; game; games; digital; computer; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; high school; historia; historiedidaktik; historieundervisning; undervisning; didaktik; praktiskt; game based learning; spel; digital; digitala; dator; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; gymnasie; gymnasiet; högstadium; högstadiet; grundskola;

    Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER

  2. 2. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Computational thinking; computer programming; Makerspace; NTA; primary school; Datalogiskt tänkande; grundskola; Makerspace; NTA; programmering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER

  3. 3. OpenCourse: Gamification in Computer Science Education

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Gustaf Bodin; Elias Ekroth; Tobias Engblom; Filip Linde; Anwarr Shiervani; [2023-03-03]
    Nyckelord :Gamification; Education; Heuristic Evaluation; Desktop Application Development; Spelifiering; Utbildning; Heuristisk Utvärdering; Datorapplikationsutveckling;

    Sammanfattning : Academic degrees in computer science suffer from the highest dropout rates among universities. As a result, there is a lack of technical professionals, which could threaten the digital infrastructure. LÄS MER

  4. 4. Code Quality and Large Language Models in Computer Science Education : Enhancing student-written code through ChatGPT

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oscar Backström; Annie Kihlert; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The increased digitization amplifies the significance of code quality in software development. Yet, it is often difficult for novice programmers to understand and produce high-quality code. This study aims to explore the effects of large language models (LLMs), more precisely ChatGPT, on the code quality exhibited by computer science students. LÄS MER

  5. 5. Comparing Google and ChatGPT as Assistive Tools for Students in Solving Programming Exercises

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elissa Arias Sosa; Marco Godow; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The study explores the field of technology-enhanced learning, providing insights into the evolving educational landscape and the impact of Large Language Models (LLMs), such as ChatGPT, in comparison to established educational tools like search engines. This paper specifically compares two different tools, ChatGPT and Google, in aiding students to solve programming exercises within their education and their impact on students’ learning. LÄS MER