Sökning: "Computer Supported Collaborative Learning CSCL"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Computer Supported Collaborative Learning CSCL.

  1. 1. Automatic Analysis of Peer Feedback using Machine Learning and Explainable Artificial Intelligence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kevin Huang; [2023]
    Nyckelord :Text classification; Peer feedback; Explainable Artificial Intelligence; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM education; Textklassificering; Feedback till kamrater; Förklarig Artificiell Intelligens; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM-utbildning;

    Sammanfattning : Peer assessment is a process where learners evaluate and provide feedback on one another’s performance, which is critical to the student learning process. Earlier research has shown that it can improve student learning outcomes in various settings, including the setting of engineering education, in which collaborative teaching and learning activities are common. LÄS MER

  2. 2. Digitalt skrivsamarbete - En undersökning om instruktioner och kollaborativt skrivande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Hertzberg; Andrea Kronqvist Edvall; [2020]
    Nyckelord :Dialogisk plats; Instruktioner; Kollaborativt skrivande; Kooperativt skrivande; Skrivsamarbete;

    Sammanfattning : Idag behöver elever utveckla förmågor för att kunna delta i den kultur som finns online. Denna kultur kännetecknas av samarbete. Ett sätt att samarbeta digitalt är att skriva kollaborativt vilket elever kan lära sig genom att få tydliga instruktioner som stöd i processen. LÄS MER

  3. 3. Improving the Interaction and Communication through the LMS Open eClass in Blended Learning

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Elissavet Kartaloglou; Despina Fyntanoglou; [2015]
    Nyckelord :Soft Systems Methodology SSM ; Blended Learning; Learning Management System LMS ; Technology-Enhanced Learning TEL ; Learning Theories; Interaction; Communication; Computer-Supported Collaborative Learning CSCL ; Open eClass; Greece;

    Sammanfattning : Learning Management Systems (LMSs), in a blended learning educational environment, support face to face education and enable enhanced communication and interaction among instructors and students as well as among students. However, Technology-Enhanced Learning (TEL), which improves the learning process, does not come without challenges. LÄS MER

  4. 4. Design av CSCW-system för att stimulera till ökad social interaktion och samarbete inom lantbruket : Från passiva läsare till aktiva bidragare av innehåll i användarportaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Linda Seitzberg; [2015]
    Nyckelord :Agriculture; social learning; communication; CSCL; CSCW; ICT; contribute to content;

    Sammanfattning : Farming is considered as an important area for a sustainable society, and the need for proper information and knowledge exchange among farmers through various forms of social learning processes has been addressed. Beside learning from each other face to face and sharing personal experiences of farming practices, Information and Communication Technology (ICT) in the form of Computer Supported Collaborative Work (CSCW) systems provides another possibility to share and exchange information and knowledge with other farmers. LÄS MER

  5. 5. RECIPROCAL TEACHING I NÄTBASERADE MILJÖER - En litteraturstudie om hur dialogiska processer kan främja läsförståelse med hjälp av digitala redskap

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Simon Rudbäck; [2012-02-03]
    Nyckelord :Synkron; asynkron; reciprocal teaching; argumentation; script; rollbaserat;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts för att ge en inblick i hur man kan använda digitala redskap för att främja elevers läsförståelse enligt metoden Reciprocal Teaching. Metoden som är framtagen av den amerikanska forskaren Ann Brown baseras på fyra olika aktiviteter. Dessa är sammanfattning, ifrågasättande, klargörande och förutsägelse. LÄS MER