Sökning: "Computer-Supported Cooperative Work CSCW"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Computer-Supported Cooperative Work CSCW.
1. Visualizing Zones : Defining the Notion of Zones in Physical Access Control for Security Management System
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In the domain of access control, the notion of zone is still ambiguous. The zone demands clearer contextualization that resonates with the security operators in their workplace. LÄS MER
2. Tower? Yes, plane? : En kvalitativ studie av fjärrstyrd flygledningsmiljö
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : En modernisering av Air Traffic Management pågår för att hållbart hantera den förutsedda ökningen av flygtrafik fram till år 2035. Som en del av denna modernisering har Saab AB utvecklat en produkt, “Digital Tower”, som möjliggör att flygtorn kan fjärrstyras genom ett system av kameror. LÄS MER
3. Professional Isolation and Connectedness in Computer Supported Cooperative Work Systems : A Focused Ethnographic Study of Knowledge Workers Working from Home
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Both companies and individuals have observed positive effects after implementing working from home (WFH) practices as digital technology expands collaborative possibilities. As a result, the hybrid workplace has emerged as a sustainable possibility for future workplace solutions. LÄS MER
4. Technology Enabling Requirements Engineer’s Collaboration : The Case of Jira
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Requirements Engineering (RE) plays a vital role in Information Systems (IS) development. The collaboration of requirements engineers is at the core of RE activities and is typically supported by technology tools, with Jira being an example of such a tool. LÄS MER
5. CoFramer : Ett diskussionsformat för djupa diskussioner på publika forum med låg Information Overload inspirerat av Philosophy for Children
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med studien är att presentera ett designkoncept för publika diskussioner på nätet med målet att uppnå djupare diskussioner och minska mängden information overload. Arbetet använder metoden Concept Driven Interaction Design (CDID) som går ut på att skapa ett designkoncept utifrån flera olika teorier som appliceras genom interaktionsdesign. LÄS MER