Sökning: "Concrete-Representational-Abstract"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Concrete-Representational-Abstract.

  1. 1. Användandet av konkreta material i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Saja Bacheer; [2023]
    Nyckelord :CRA-metod; grundskola; intresse; konkreta material; kunskap; laborativt material; lärande; läromedel; matematikundervisning; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka hur användningen av konkreta material påverkar elevernas lärande och motivation i matematik i förskoleklass till och med årskurs tre. Kunskapsöversikten utgår ifrån frågeställningarna om vilken effekt konkreta material har på elevernas intresse och motivation i ämnet matematik, samt hur elevernas kunskap och lärande påverkas. LÄS MER

  2. 2. Framgångsfaktorer och hinder för en inkluderande matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Rosberg; Sophie Bengtsson; [2020]
    Nyckelord :Differentierad matematikundervisning; framgångsfaktorer och hinder för inkludering; grundskolans tidiga år och kooperativt lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att undersöka och presentera en del av de framgångsfaktorer och hinder som existerar i arbetet mot en inkluderande matematikundervisning. För att kunna undersöka detta ställdes två frågor, Vilka framgångsfaktorer finns i arbetet mot en inkluderande matematikundervisning?  samt Vilka hinder finns i arbetet mot en inkluderande matematikundervisning? Genom att genomföra en systematisk litteratursökning i databaserna ERIC, ERC, SwePub, Google scholar och Diva-portal fann vi de artiklar som denna kunskapsöversikt bygger på. LÄS MER

  3. 3. Interventions in Solving Equations for Students with Mathematics Learning Disabilities : A Systematic Literature Review

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, CHILD

    Författare :Julie Florida; [2016]
    Nyckelord :Algebra; Concrete-Representational-Abstract; Dyscalculia; Explicit Inquiry Routine; Graphic Organizers; Inclusion; Inclusive Classroom Setting; Interventions; Mathematics Learning Disabilities;

    Sammanfattning : Approximately 5 to 14% of school age children are affected by mathematics learning disabilities. With the implementation of inclusion, many of these children are now being educated in the regular education class- room setting and may require additional support to be successful in algebra. LÄS MER