Sökning: "Connell"

Visar resultat 21 - 25 av 291 uppsatser innehållade ordet Connell.

  1. 21. Genusförvandlingar och förhandlingar : Om vardagliga samtal i fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Hero Nawzat; Melinda Wrede; [2023]
    Nyckelord :after-school center; gender; gender studies; language; performativity;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how students and educators construct gender through linguistic practices in the after-school center. The focus is how the perception of girls and boys being different express themselves through students' and teachers' linguistic practices, as well as how students and teachers maintain and renegotiate the normative construction of gender through language. LÄS MER

  2. 22. Hjälten nyanserad : En komparativ karaktärsstudie via närläsning av Beowulf och Odyssevs utifrån Joseph Campbells  ”monomyt” och maskulinitetsteori

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Litteraturvetenskap

    Författare :Simon Aghed Luterkort; [2023]
    Nyckelord :Joseph Campbell; Raewyn Connell; Jørgen Lorentzen; Claes Ekenstam; Beowulf; Odyssevs; hjälte; maskulinitet; monomyt; mytologi;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to show that what defines a hero is far more complicated than the prolific author and mythological expert Joseph Campbell would have one believe – in his view, heroic qualities stem from a certain type of chosen individual and reoccurring narrative motifs without taking social structures and masculinity into account. By analyzing the characters Beowulf and Odysseus through a filter, consisting of Campbells model of the “hero’s journey” along with perspectives provided by studies in the masculinity field done by Raewyn Connell and Jørgen Lorentzen together with Claes Ekenstam, this essay concludes, in short, the following: applying Campbells model of the hero does reveal several similarities between the two characters, though it ultimately fails to prove any deeper connection. LÄS MER

  3. 23. #METOO ÄR BARA FÖR KVINNOR? En kvalitativ studie om mäns attityder till och användning av #metoo

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Edmond Rinidoni; [2022]
    Nyckelord :hegemonic masculinity; sexual harassment; sexual assault; male survivor; shame; stigma; #metoo; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study is to get a deeper insight into men’s attitudes and experience regarding their understanding of the sexual harassment or abuse they have endured. The study also aims to understand men’s point of view in using #metoo to share their experience of sexual harassment or abuse. LÄS MER

  4. 24. A gender gap in construction : Barriers to gender equality

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Winnie Nakabonge; [2022]
    Nyckelord :Gender equality; gender gap; stereotypes and norms; Gender equality; gender gap; stereotypes and norms;

    Sammanfattning : Sweden has made enormous progress when it comes to gender equality hence its ranking as first among other states with a score of 83.9 percent. Despite all the progress, there are still challenges that create a huge gender gap in gender-based professions where some professions are considered male whereas others are termed female. LÄS MER

  5. 25. "Flickorna är väldigt drivande och säljer in sina idéer så att pojkarna gillar dem och vill delta" : - En enkätstudie om förskolepedagogers perspektiv på flickors och pojkars lika villkor i samlingen i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Magdalena Bergman; Erika Bodin; [2022]
    Nyckelord :Förskola; undervisning; samling; genus; bemötande;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att synliggöra pedagogers perspektiv på pojkars och flickors lika möjligheter att tillgodogöra sig undervisningen i en traditionell samling. Statistik har visat att flickor får bättre skolresultat än pojkar, och omfattande forskning visar att flickor och pojkar bemöts olika redan i förskolan. LÄS MER