Sökning: "Console Gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Console Gaming.

  1. 1. Perceptual Sensitivity to Video Degradations in a Simulated Cloud-Gaming Environment: An Empirical Study through Subjective Tests

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Boli Gao; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cloud gaming, often referred to as gaming on demand or game streaming, is a contemporary form of online gaming. It operates by running video games on powerful, remote servers and streaming them in realtime directly to a user’s device. LÄS MER

  2. 2. Subjective Tests for Quality of Experience in Streamed Virtual Reality Games

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Samuel Larsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual; Reality; Gaming; Games; Streamed; Quality of Experience; Mean opinion score; streaming; Serious Sam VR; VR; Cloud gaming;

    Sammanfattning : VR gaming is an emerging market with relatively new technology when compared to PC and console gaming. Streamed VR gaming is when the VR game is being streamed from another device to the VR headset. LÄS MER

  3. 3. Bara ny teknik eller faktiskt annorlunda? : En kvalitativ studie av VR-användares behov och tillfredställelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Mohamed Hassan; [2022]
    Nyckelord :Virtual Reality; uses and gratifications; medium theory; VR-headset; VR; Metaverse.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to present the different needs that can arise before VR use,and gratifications obtained by consumption. This includes finding out what media content users consume in VR, their motivations for why they consume the selectedcontent, how the choice of VR before other medium affects situations or interaction, and they feel after a session in virtual reality. LÄS MER

  4. 4. Forensic Analysis of the Nintendo Switch

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jelle van den Berg; Filip Lagerholm; [2020]
    Nyckelord :Nintendo Switch; forensic analysis; hardware vulnerability; network capture;

    Sammanfattning : In this thesis, we did a forensic analysis of a Nintendo Switch gaming console. It is both a portable and a stationary device, which makes it so that it could contain valuable information about the usage of the console at home and elsewhere. LÄS MER

  5. 5. Vad kommer hända Bambi? En visuell analys om förväntningar i reklamfilmen Bambi

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Henrik Lehmann; [2020]
    Nyckelord :commercials; storytelling; narrative; film; form; visual analysis; marketing;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag använder sig av narrativ och form i reklamfilmer för att forma en publiks förväntningar och marknadsföra en produkt, med hjälp av frågeställningen “På vilka sätt kan förväntningar för en viss publik skapas genom narrativ och form samt förkunskap och genre i reklamfilmen Bambi (2001), och hur använder sig Sony detta för att sälja en produkt?”. Materialet, en film som gör reklam för spelkonsolen Playstation 2, analyseras genom en visuell analys, kombinerat med en film- samt narrativ analys. LÄS MER