Sökning: "Consumer Behavior and Decision-Making"

Visar resultat 1 - 5 av 139 uppsatser innehållade orden Consumer Behavior and Decision-Making.

  1. 1. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yahya Qayyum; Omar Wattar; Faisal Aljalab; [2024]
    Nyckelord :User-Generated Content; Millennials; Fast Fashion Industry; Ultra fast fashion; Digital Marketing; Consumer Behavior; Instagram; TikTok; Qualitative Research; Social Influence Theory; Buying Behavior Theory.;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER

  2. 2. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  4. 4. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oscar Karlsson; Ludwig Ziegler; [2023]
    Nyckelord :Recommendations; Consumer Behavior; Decision-making Process; Congruence; Green Marketing; Authority; Rekommendationer; Konsumentbeteende; Beslutsprocess; Kongruens; Grön marknadsföring; Auktoritet;

    Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER

  5. 5. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER