Sökning: "Consumer Identity Project"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Consumer Identity Project.

  1. 1. Clash of beliefs: 'I want to be green but what about the Christmas tree?'

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vivien Deuringer; Antonia Ursula Langhof; [2020]
    Nyckelord :Christmas traditions; identity project; Millennials; sustainable lifestyle; cultural context; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to understand the role of a sustainable lifestyle for self-declared green consumers during Christmas. While such consumers tend to behave sustainably in their everyday lives, the researchers were interested in finding out how this might change in a specific setting, in this case Christmas, which is commonly associated with consumerism in the Western world. LÄS MER

  2. 2. Deconstructing Backpackers' Identity Projects - The role of experiences for identity construction

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Antje Katrin Dieckhoff; Mariana Cañavera Herrera; [2020]
    Nyckelord :Backpackers; Consumer Identity Projects; Deconstruction; Extraordinary Experiences; Hermeneutic Phenomenology; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The aim of this research project was to uncover the meaning of extraordinary experiences for consumers’ identity projects and to understand how extraordinary experiences, rather than brands and possessions, can be used for self-presentation and self-extension. Methodology: Following Van Manen’s method for hermeneutic phenomenological research combined with Derrida’s notion of deconstruction, we examined “lessons learned”-type blog posts of ten backpackers. LÄS MER

  3. 3. Cleaning up the Cycle : A Circular Partnership Case Study

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :John Brugge; Jonas Schaller; [2020]
    Nyckelord :Circular Economy; Industrial Symbiosis; Corporate Social Innovation; Innovative Partner Selection;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this thesis is to describe possible steps of how circular partnerships can be formed, and how they can connect the different steps of a material loop, such as design and recycling. The focus of the empirical study within this thesis is the reconnection of recycling, design and production within the household goods industry. LÄS MER

  4. 4. Can Shared Pain Contribute To Brand Community?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna-Sofia Cappelen; Linn Erander; Michael Trane; Oskar Johansson Borg; [2019]
    Nyckelord :CCT; Brand Community; Consumer Identity Project; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Anna-Sofia Cappelen, Linn Erander, Michael Trane, Oskar Borg Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Brand Community, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Project, Marketplace Cultures, Extremsport, CrossFit, Konsumtionsfenomen, Identitetsskapande, Gemenskap, Smärta. Syfte: Uppsatsen syfte är att öppna upp en ökad förståelse för det kollektiva identitetsskapandet som sker genom extremträning som ett konsumtionsfenomen via en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  5. 5. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hannes Asplund; Johan Nilsson; [2019]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; personlig integritet; konsumentdata; integritetsintrång; e-handel; kundrelationer; konsumentinsikt; segmentering;

    Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER