Sökning: "Consumer Identity Project"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden Consumer Identity Project.

  1. 21. Walking toward the meeting of Saint Olav : A shared aesthetic project in th North of Scandinavia and the central plateau of the Iberian Peninsula

    Master-uppsats, Kungl. Konsthögskolan

    Författare :Juan Manuel González; [2016]
    Nyckelord :walk-art; participatorrial; pilgrimage; inner-journey; relational; S:t Olavsleden; Scandinavia; Spain;

    Sammanfattning : On June 3rd 2015, I started in Sundsvall a pilgrimage known as S:t Olavsleden that crosses through the most agnostic countries on the world, Sweden and Norway. I got Research funding by Royal Insitute of Art in Stockholm to carry out the project; there was an open call to people participate in it. LÄS MER

  2. 22. [Reklam] = du blir vad du inte är - en kvalitativ studie av konsumenters uppfattning av varumärken ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lena Bergåker; Dilan Cetinkaya; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; reklam; könsstereotyper; identitet; attityd; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: [Reklam] = du blir vad du inte är – en kvalitativ studie av konsumenters uppfattning av varumärken ur ett genusperspektiv Seminariedatum: 15 januari 2015 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15hp Författare: Lena Bergåker, Dilan Cetinkaya Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Varumärke, reklam, könsstereotyper, identitet, attityd Syfte: Syftet med vår studie är att utveckla en förståelse för hur framställningen av stereotypa könsroller i reklam influerar konsumenternas uppfattning om varumärken i relation till deras identitetsskapande och genusattityd. Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod baserat på semistrukturerade djupintervjuer med reklambilder. LÄS MER

  3. 23. Generation Y - modemedveten eller miljömedveten?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicole Johansson; Karin Mohlin; Emma Håkansson; [2015]
    Nyckelord :CSR; Fast-Fashion; Generation Y; ABC-model; consumer attitudes; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Generation Y - modemedveten eller miljömedveten? Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Emma Håkansson, Nicole Johansson & Karin Mohlin Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Studiens syfte är att undersöka ett urval av Generation Y vid Lunds Universitet utifrån ABC-modellen för att utläsa deras attityd till CSR-initiativ inom Fast-Fashion branschen. Genom detta hoppas vi kunna bringa en djupare förståelse för vikten av samhällsansvar hos Fast-Fashion företag och vilken inverkan det i sin tur har på slutkonsumenten. LÄS MER

  4. 24. Development of the visual identity of a new lingerie brand

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Helen Saxlöv; Sara Al Adhami; [2015]
    Nyckelord :brand; identity; lingerie;

    Sammanfattning : The aim of the research was to show best practice of the development process of a visual identity for a new, luxury lingerie brand. A part of the research was also to learn about luxury brand values and visual identity by studying other luxury lingerie brands and use that as input for the development of the new brand. LÄS MER

  5. 25. Att handla rätt - En kvalitativ studie om den politiska konsumenten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ågren; Mikael Fransson Arman; Marcus Klasson; [2010]
    Nyckelord :Politisk konsumtion; Identitetsskapande; Senmodernism; Konsumentbeteende; Grön konsumtion Political consumption; Identity; Late Modernity; Consumer Behavior; Green Consumption; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Att handla rätt: En kvalitativ studie om den politiska konsumenten Seminariedatum: 2e juni, 2010 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng Författare: Linda C. Ågren, Marcus Klasson & Mikael Fransson Arman Handledare: Cecilia Cassinger Fem nyckelord: Politisk konsumtion, Identitetsskapande, Senmodernism, Konsumentbeteende, Grön konsumtion Syfte: Genom att skapa en djupare förståelse för den politiska konsumenten i dennes resonemang kring konsumtion är syftet att bidra med insikter i hur den politiska konsumenten upplever och motiverar sin konsumtion. LÄS MER