Sökning: "Consumer Identity Project"

Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden Consumer Identity Project.

  1. 6. Barriärer för hållbara investeringar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Benke; Filippa Kjellberg; Ida Svensson; [2021]
    Nyckelord :Barriärer; Gap; Hållbarhet; Intention; Attityd; Beteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Barriärer för hållbara investeringar Seminariedatum: 2021-06-02 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Julia Benke, Filippa Kjellberg, Ida Svensson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Barriärer, Gap, Hållbarhet, Intention, Attityd, Beteende Forskningsfråga: Vilka barriärer försvårar hållbara investeringar? Syfte: Studien syftar till att bidra med ny kunskap som ämnar att identifiera och förklara potentiella barriärer som försvårar förverkligandet av individens intention att investera hållbart samt identifiera möjliga förklaringar till varför det finns ett gap mellan hur individen vill agera och hur individen faktiskt agerar. Metod: Studien som är av kvalitativ karaktär har en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 7. “Tänk om man kunde dofta genom telefonen”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maya Tran; Josefin Mårtensson; Emily Hörstedt; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; influencer marketing; sensorical products; word-of-mouth.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Tänk om man kunde dofta genom telefonen” – En kvalitativ studie om influencer marketing av sensoriska produkter ur ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-14 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hörstedt Emily, Mårtensson Josefin, Tran Maya Handledare: Cerne Annette Nyckelord: Instagram, influencers, influencer marketing, sensoriska produkter, word-of-mouth. Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra till att försöka skapa en djupare förståelse inom kosmetikbranschen. LÄS MER

  3. 8. Clash of beliefs: 'I want to be green but what about the Christmas tree?'

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vivien Deuringer; Antonia Ursula Langhof; [2020]
    Nyckelord :Christmas traditions; identity project; Millennials; sustainable lifestyle; cultural context; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to understand the role of a sustainable lifestyle for self-declared green consumers during Christmas. While such consumers tend to behave sustainably in their everyday lives, the researchers were interested in finding out how this might change in a specific setting, in this case Christmas, which is commonly associated with consumerism in the Western world. LÄS MER

  4. 9. Deconstructing Backpackers' Identity Projects - The role of experiences for identity construction

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Antje Katrin Dieckhoff; Mariana Cañavera Herrera; [2020]
    Nyckelord :Backpackers; Consumer Identity Projects; Deconstruction; Extraordinary Experiences; Hermeneutic Phenomenology; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The aim of this research project was to uncover the meaning of extraordinary experiences for consumers’ identity projects and to understand how extraordinary experiences, rather than brands and possessions, can be used for self-presentation and self-extension. Methodology: Following Van Manen’s method for hermeneutic phenomenological research combined with Derrida’s notion of deconstruction, we examined “lessons learned”-type blog posts of ten backpackers. LÄS MER

  5. 10. Cleaning up the Cycle : A Circular Partnership Case Study

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :John Brugge; Jonas Schaller; [2020]
    Nyckelord :Circular Economy; Industrial Symbiosis; Corporate Social Innovation; Innovative Partner Selection;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this thesis is to describe possible steps of how circular partnerships can be formed, and how they can connect the different steps of a material loop, such as design and recycling. The focus of the empirical study within this thesis is the reconnection of recycling, design and production within the household goods industry. LÄS MER