Sökning: "Consumer Tracking"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Consumer Tracking.

  1. 1. En e-konsuments kundresa : Fysiska omgivningens påverkan på e-kundresan mätt med hjälp av eye-tracking

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Dejan Zarkovic; [2024]
    Nyckelord :Eye-tracking; Retrospektiv tänka högt; Kundresa; Kundupplevelse; E-handel;

    Sammanfattning : Uppsatsen har undersökt konsumenters kundresa på olika e-handels hemsidor. Syftet har varit att undersöka var i kundresan – före eller under köp – som kundupplevelsernaär som starkast. Både positiv och negativ kundupplevelse undersöks samt hur den fysiskaomgivningen, mer specifikt fysiska butiker, påverkar e-handelsupplevelsen. LÄS MER

  2. 2. Estimation of respiratory frequency from Heart Rate Variability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Daniel Ågärd; [2023]
    Nyckelord :time-frequency analysis; multitaper spectrogram; Optimization; signal processing; heart rate variability; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : In this master's thesis the ability to estimate the respiratory frequency from heart rate variability measurement is analyzed. The goal was to implement a solution that is easily transferable to real time. LÄS MER

  3. 3. DESIGNING FOR SUCCESS: ENHANCING E-COMMERCE PURCHASE INTENTION FOR ONLINE CLOTHING RESELLING PLATFORMS : A Mixed Method Multiple Case Study of Usability Factors and a Practical Usability Framework for Success

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Jorge Vicente Nieto; Donja Hoorn; [2023]
    Nyckelord :Usability; multiple-case study; usability framework; website usability; second-hand apparel market; purchase intention; usability constructs;

    Sammanfattning : The Online Clothing Reselling Platforms (OCRPs) industry foresees ongoing significant market growth, building upon the expansion it has achieved in recent years. This trend makes it essential to understand how website usability factors affect consumer behaviour and identify practical opportunities for optimization in this specific context of e-commerce. LÄS MER

  4. 4. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  5. 5. Arbitrary motion Synthetic Aperture Radar

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Filip Alberius; Erik Rolander; [2023]
    Nyckelord :RADAR; SAR; Synthetic Aperture Radar; Pulsed Coherent Radar; PCR; VR; Virtual Reality; IMU; Inertial Measurment Unit; VAA; Virtual Antenna Array; Obstacle detection; Signal Processing; Matched Filter Method.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att utveckla en ny metod för att producera bilder med syntetisk aperturradar (SAR), med utgångspunkt i scenarier med arbiträr rörelse vad gäller radarsensorn. SAR är en väletablerad metod för att skapa 2- eller 3-dimensionella radarbilder, som traditionellt sett antar att radar-sensorns rörelse är linjär och förutsägbar. LÄS MER