Sökning: "Consumer Tracking"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Consumer Tracking.
1. En e-konsuments kundresa : Fysiska omgivningens påverkan på e-kundresan mätt med hjälp av eye-tracking
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsen har undersökt konsumenters kundresa på olika e-handels hemsidor. Syftet har varit att undersöka var i kundresan – före eller under köp – som kundupplevelsernaär som starkast. Både positiv och negativ kundupplevelse undersöks samt hur den fysiskaomgivningen, mer specifikt fysiska butiker, påverkar e-handelsupplevelsen. LÄS MER
2. Estimation of respiratory frequency from Heart Rate Variability
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : In this master's thesis the ability to estimate the respiratory frequency from heart rate variability measurement is analyzed. The goal was to implement a solution that is easily transferable to real time. LÄS MER
3. DESIGNING FOR SUCCESS: ENHANCING E-COMMERCE PURCHASE INTENTION FOR ONLINE CLOTHING RESELLING PLATFORMS : A Mixed Method Multiple Case Study of Usability Factors and a Practical Usability Framework for Success
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : The Online Clothing Reselling Platforms (OCRPs) industry foresees ongoing significant market growth, building upon the expansion it has achieved in recent years. This trend makes it essential to understand how website usability factors affect consumer behaviour and identify practical opportunities for optimization in this specific context of e-commerce. LÄS MER
4. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
5. Arbitrary motion Synthetic Aperture Radar
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Syftet med denna avhandling är att utveckla en ny metod för att producera bilder med syntetisk aperturradar (SAR), med utgångspunkt i scenarier med arbiträr rörelse vad gäller radarsensorn. SAR är en väletablerad metod för att skapa 2- eller 3-dimensionella radarbilder, som traditionellt sett antar att radar-sensorns rörelse är linjär och förutsägbar. LÄS MER