Sökning: "Consumer culture theory"
Visar resultat 16 - 20 av 179 uppsatser innehållade orden Consumer culture theory.
16. Exploring the determinants of purchasing behavior in the context of safety apparel : A study of safety marketing
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : The rapid growth and development of cities have brought new mobility challenges, which the emergence of micro-mobility solutions, such as Personal Mobility Vehicles, has addressed. However, the increase in the use of these vehicles has also led to a rise in the number of accidents and injuries due to the inadequate use of protective equipment. LÄS MER
17. The Critical Consumer of Today’s Inauthentic Messages : A qualitative interview study on how young people make sense of communication promoting sustainable food consumption
Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : In Swedish society, food is the fourth most prominent area of consumption. The number of large grocery shops is increasing, and today a consumer can choose between several different brands for the same product. LÄS MER
18. Consumer Valhalla : a case study on the phenomenon of the SHEIN consumer
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : During the last years, the phenomenon of ultra-fast fashion, specifically the retailer SHEIN, has grown massively and became popular among young female consumers. SHEIN is also known for their polluting productions, bad working conditions, violating (social) sustainable laws and stealing designs from other designers. LÄS MER
19. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER
20. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER