Sökning: "Consumer decisionmaking"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Consumer decisionmaking.
1. High-risk Consumer Credit Scoring using Machine Learning Classification
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : The use of statistical models in credit rating and application scorecard modelling is a thoroughly explored field within the financial sector and a central component in a credit institution’s underlying business model. The aim of this report was to apply and compare six different machine learning models in predicting credit defaults for high-risk consumer credits, using a data set provided by a Swedish consumer credit institute. LÄS MER
2. E-handel av livsmedel i utveckling : En studie om främjande aspekter samt barriärer som påverkar konsumenten i köpbeslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Syftet med studien är att identifiera de främjande aspekter samt barriärer som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel. Hur ser den digitala köpbeslutsprocessen ut och var i processen uppstår barriärerna? Teori: Studiens teoretiska referensram omfattar en presentation av de aspekter som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel, vilka är produktkvalitet, varumärkesförtroende, pris, upplevelse, demografiska aspekter, tid och bekvämlighet samt utformning av hemsida. LÄS MER
3. Towards Understanding Consumer Reactions in Out-of-Stock Situations: A comparison of price promoted versus regular-priced items in grocery retail
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Temporarily unavailable products in the grocery retail environment cause problems for multiple parties, resulting in possible sales losses for retailers and high dissatisfaction among consumers. With price promoted products being twice as often out-of-stock (OOS) as regular-priced items, the need for a further understanding of reactions to price promoted products is evident. LÄS MER
4. Etiskt beslutsfattande - Hur möjliggörs ett etiskt beslutsfattande i Supply Chain Management
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Etiskt beslutsfattande - Hur möjliggörs ett etiskt beslutsfattande i Supply Chain Management? Ämne/kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 HP Författare: Karin Fogelberg, Anna Svantesson, Hanna Warnander Handledare: Gert Paulsson Nyckelord: Etik, Beslutsfattande, Supply Chain Management, Organisation, Ekonomistyrning Syfte: Syftet är att få en förståelse för hur ett etiskt beslutsfattande kan möjliggöras i Supply Chain Management. Metod: Studien genomfördes med hjälp av fyra semistrukturerade intervjuer med individer innehavande olika befattningar inom ett och samma företag. LÄS MER
5. The Car Industry's Change in the Last Decade - A case study on consumer and dealer behavior
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : During the last decade the number of visits an average car buyer makes to car retailers has drastically decreased from five (in 2005) to 1.3 (in 2013). Currently, there is no academic research as to why this change has occurred. LÄS MER