Sökning: "Consumer ethnocentrism"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Consumer ethnocentrism.
1. A Consumer Perspective on Reshoring Production: Insights from Sweden
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Reshoring refers to the process of bringing back manufacturing activities from foreign countries to the home country. The phenomenon is receiving increasing attention from companies and academics for factors such as increasing labor costs in offshore locations, supply chain disruptions, and a growing preference for locally made products. LÄS MER
2. Individual Ethnocentrism Effect on Purchase Intention : A Study of Swedish and Finnish Airline Consumers
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Background: Due to recent geopolitical issues, ethnocentrism has had a noticeable rise. However, the effect of consumer ethnocentrism on purchase intentions has received little prior research. An especially noticeable lack of previous research is within intangible products such as services. LÄS MER
3. Consumer Buying Behaviour of Domestic and Imported Food Products : A Qualatitative Study on Influencing Factors, Ethnocentrism, and Healthiness Bias
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : .... LÄS MER
4. Att e-handla i Sverige eller utomlands, vad är det som avgör? : En kvantitativ studie om faktorer som kan ligga bakom unga svenska konsumenters beslutsfattande vid gränsöverskridande e-handel
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The aim of this study is to examine if there are any factors that influence young Swedish consumers' willingness to participate in the cross-border e-commerce market. Another aim is to examine the perceived risks associated with e-commerce in Sweden and overseas. The authors generated ten hypotheses to test this. LÄS MER
5. Var kommer mina kläder ifrån? : En kvalitativ studie om hur uppfattningen och informationen om Country of Manufacture påverkar konsumenters köpbeslut
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur konsumenters köpbeslut påverkas utifrån deras kunskap och uppfattning om produkters tillverkningsland (Country of Manufacture). Metod: I denna studie används den kvalitativa forskningsmetoden där datainsamlingen utfördes genom 10 kvalitativa semistrukturerade intervjuer via telefonsamtal och Zoom-möten. LÄS MER