Sökning: "Consumer ethnocentrism"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Consumer ethnocentrism.

  1. 1. A Consumer Perspective on Reshoring Production: Insights from Sweden

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeliene Hedin; Yajun Liang; Witt Gustaf; [2023]
    Nyckelord :Reshoring; Swedish Consumers; Purchase Intention; Brand Attitude; Social Acceptability; Perceived Social Responsibility;

    Sammanfattning : Background: Reshoring refers to the process of bringing back manufacturing activities from foreign countries to the home country. The phenomenon is receiving increasing attention from companies and academics for factors such as increasing labor costs in offshore locations, supply chain disruptions, and a growing preference for locally made products. LÄS MER

  2. 2. Individual Ethnocentrism Effect on Purchase Intention : A Study of Swedish and Finnish Airline Consumers

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Stenberg; Joakim Bosved; [2023]
    Nyckelord :Ethnocentrism; purchase intention; national airlines; consumer perception; frequent fliers; gender; Swedish consumers; Finnish consumers;

    Sammanfattning : Abstract  Background: Due to recent geopolitical issues, ethnocentrism has had a noticeable rise. However, the effect of consumer ethnocentrism on purchase intentions has received little prior research. An especially noticeable lack of previous research is within intangible products such as services. LÄS MER

  3. 3. Consumer Buying Behaviour of Domestic and Imported Food Products : A Qualatitative Study on Influencing Factors, Ethnocentrism, and Healthiness Bias

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Sebastian Magnusson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Att e-handla i Sverige eller utomlands, vad är det som avgör? : En kvantitativ studie om faktorer som kan ligga bakom unga svenska konsumenters beslutsfattande vid gränsöverskridande e-handel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Joel Amanuel; Sahand Bamerni; [2022]
    Nyckelord :Cross-border e-commerce; word of mouth; consumer ethnocentrism; perceived risk; country of origin; Gränsöverskridande e-handel; word of mouth; konsumentetnocentrism; upplevda risker; country of origin;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine if there are any factors that influence young Swedish consumers' willingness to participate in the cross-border e-commerce market. Another aim is to examine the perceived risks associated with e-commerce in Sweden and overseas. The authors generated ten hypotheses to test this. LÄS MER

  5. 5. Var kommer mina kläder ifrån? : En kvalitativ studie om hur uppfattningen och informationen om Country of Manufacture påverkar konsumenters köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melina Campoverde Morales; Dilnoza Khusnuddinova; [2021]
    Nyckelord :Country of Origin; Country of Manufacture; Buyer Decision Process; The Consumer Attraction- Repulsion Matrix; International Marketing; Stereotypes; Country of Origin; Country of Manufacture; Köpbeslutsprocessen; The Consumer Attraction-Repulsion Matrix; Internationell marknadsföring; Stereotyper;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur konsumenters köpbeslut påverkas utifrån deras kunskap och uppfattning om produkters tillverkningsland (Country of Manufacture). Metod: I denna studie används den kvalitativa forskningsmetoden där datainsamlingen utfördes genom 10 kvalitativa semistrukturerade intervjuer via telefonsamtal och Zoom-möten. LÄS MER