Sökning: "Consumer price"

Visar resultat 21 - 25 av 843 uppsatser innehållade orden Consumer price.

  1. 21. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Viktor Storsved; Oscar Säfström; [2023]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; business model; value creation; service logic; customer centric innovation; food producer; product development; food industry; Innovation; konsumentcentrerad innovation; affärsmodell; värdeskapande; produktutveckling; livsmedelsindustrin; livsmedel; öppen innovation; producent; livsmedelsproducent;

    Sammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER

  2. 22. The role of customer-based brand equity in the direct-to-consumer business model

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lara Stahl; Elsa Dardeau; Paul Joubert; [2023]
    Nyckelord :D2C; direct-to-consumer business model; customer-based brand equity; perceived brand quality; brand awareness; brand image; brand uniqueness; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper aims to explore and analyze the intricate relationship between the direct-to-consumer (D2C) business model and customer-based brand equity. This study utilizes a qualitative approach to gather primary data, aiming to gain profound insights into customer perspectives regarding the impact of the D2C business model on trust, loyalty, and value perception. LÄS MER

  3. 23. Techno-economic analysis of Energy Storage as a Service business models for prosumers in France

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alice Lacroix; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the current challenges for developed countries is the transformation of the entire electricity system. Ambitious objectives of renewable energy penetration in the electricity mixare established to reduce the energy sector’s greenhouse gas emissions rate and reach sustainability goals. LÄS MER

  4. 24. Effects of Green Labelling on Residential Property Prices : An empirical study of the municipality of Malmö

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sóley Ólafsdóttir; [2023]
    Nyckelord :Real estate; Energy performance; Eco-labels; Sustainability; Hedonic Prices;

    Sammanfattning : To reduce environmental impact from the real estate sector, improving energy performance and promoting the use of eco-labels are among essential elements. Understanding the relationship between the green initiatives, and their impact on property prices provides valuable insights into consumer preferences and market dynamics, from the perspective of asymmetric information. LÄS MER

  5. 25. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Max Stenmark; Emma Drugge; Daniel Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; Consumer trust; Green Consumer Behavior; Ethical Consumer Behavior; Consumer Perception Theory; Nudging; Signaling Theory; Green Consumtion Values; Theory of Planned Behavior; Hållbart köpbeteende; Ekologisk Medvetenhet; Normer och Attityder; Konsumentförtroende; Produktinnehållsminskning; Konsumentuppfattning; Ekologisk medvetenhet; Miljöengagemang;

    Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER