Sökning: "Consumer reaction"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Consumer reaction.

  1. 1. Vi försökte det gick bajs, men vi lovar att bli bättre - En studie om hållbarhetskommunikation och konsumentpåverkan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Allqvie; Fredrik Elliot; Simon Svanberg; [2019-06-20]
    Nyckelord :Communication; Sustainability; Sustainability communication; Consumer reaction; Fear; Failure; Kommunikation; Hållbarhet; Hållbarhetskommunikation; ; Konsumentreaktion; Rädsla; Misslyckande.;

    Sammanfattning : This report will describe and analyse how companies should communicate about their work with issuesconnected to sustainability in their organisation. Furthermore, also how widely they should talk abouttheir goals and successes but also how they should handle the setbacks and possible fears that comesalong the journey. LÄS MER

  2. 2. Mitigation of aokusami (beany flavour) in a novel faba bean yoghurt

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Assar Sundholm; [2019]
    Nyckelord :aokusami; beany flavour; faba bean; ; faba bean yoghurt; lipid-modifying enzymes; ; Vicia faba var. minor;

    Sammanfattning : Substituting dairy products for plant-based alternatives is a more sustainable choice. Plant-based alternatives are also a viable option for those who cannot or choose not to con-sume dairy-based products. Consumer trends point towards an increased consumption of plant-based alternatives over conventional dairy products. LÄS MER

  3. 3. Myternas roll i modern marknadsföring : en kulturanalys av Telenors reklamfilmer ur ett konsumtionsteoretiskt och mytologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Olsson Wounsch; Johan Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Intimitet; tillsammanshet; par; familj; svenskhet; kultur; sociala koder; myt; myter; reklam; reklamfilm; följetångsreklam; historieberättande; storytelling; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen Myternas roll I modern marknadsföring: En kulturanalys av Telenors familjereklam ur en konsumtionsteoretisk och mytologisk perspektiv är författad av Johan Olsson Wounsch och Johan Ringshagen. Det här är en kulturell analys med syfte att undersöka hur sociala och kulturella värderingar återspeglas genom reklamfilmer som bygger på berättande teknik - storytelling - som medel för att nå sina målgrupper. LÄS MER

  4. 4. Enhancement of Phenol Formaldehyde Adhesive with Crystalline Nano Cellulose

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)

    Författare :Johan Ekstrand; [2019]
    Nyckelord :Nano Cellulose; Fibrillated cellulose; Wood Adhesive; Shear strength; Adhesive Enhancement; Formaldehyde adhesive; Phenol Formaldehyde;

    Sammanfattning : Abstract The wood industries to this day use almost exclusively petroleum derived adhesives that are based mainly on the reaction of formaldehyde with urea, melamine or phenol. These adhesives have low cost and good adjustable properties which makes it hard for bio-based alternatives to compete. LÄS MER

  5. 5. The use of semiotics and pragmatics in printed advertisements : How consumers make sense of advertisements in relation to established theories

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Månsson; [2018]
    Nyckelord :Advertisement; Advertising; Printed Advertisements; Semiotics; Pragmatics; Swedish Women;

    Sammanfattning : This essay is a study which is intended to explore how a well-known makeup company, M.A.C., uses semiotics and pragmatics in their advertisements and how the consumer’s reaction corresponds with what is proposed in the theories. LÄS MER