Sökning: "Consumer-based"

Visar resultat 11 - 15 av 57 uppsatser innehållade ordet Consumer-based.

  1. 11. Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Sellén Stackegård; Sandra Berglund; Olivia Boberg; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag Seminariedatum: 2020-01-16 Kursnamn: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng. Författare: Sandra Berglund, Olivia Boberg & Lina Stackegård Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Brand equity, brand personality, Svenska Dagbladet, Instagram, LinkedIn Syfte: Syftet med den vetenskapliga rapporten är att undersöka och beskriva i vilken utsträckning val av media, traditionell kontra digital, påverkar konsumenters uppfattning av ett företags brand equity. LÄS MER

  2. 12. The impact of CSR on brand equity: the moderating role of consumer involvement in CSR

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jiajun Wu; Wanying Huang; [2020]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Consumer-based brand equity; Consumer involvement; Signaling theory;

    Sammanfattning : While pursuing profits, modern firms begin to undertake corporate social responsibility (CSR). Different ways for firms to implement CSR have diverse impacts on consumer-based brand equity that reflects the meaning of the brand in consumers’ minds and is of considerable significance to corporate marketing strategy. LÄS MER

  3. 13. Att bidra till ett cirkulärt samhälle med hjälp av en upcycling-workshop

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabell Pålsson; [2020]
    Nyckelord :Circularity; Sustainability; Re:design; Textile industry; Upcycling; workshop.; Cirkularitet; Hållbarhet; Re:design; Textilindustrin; Upcycling; Workshop.;

    Sammanfattning : Från framställning av fiber, till produktion av textilier och till försäljning av färdiga plagg är det enorma mängder av energi, vatten och kemikalier som går åt. Dessutom orsakar modeindustrin utsläpp av växthusgaser som påverkar klimatförändringen i hela livscykeln av ett klädesplagg. LÄS MER

  4. 14. Attractive, annoying or apathetic: Exploring the perception of the contemporary phenomenon of vegan advertisement : The associations of students in the south of Sweden with as vegan advertised assets

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Antoine Marquot; Carolin Meyer; [2019]
    Nyckelord :Vegan; consumer-based marketing; green marketing; sequential exploratory strategy research;

    Sammanfattning : The proliferation of attention given to environmental issues in politics, the media and economics is distinctive for one of the biggest trend movement of the last decades. Past studies have focused on researching green marketing as an emerging topic of importance. LÄS MER

  5. 15. Den filmiska reklamen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Robin Ekqvist; [2019]
    Nyckelord :Karaktärsutveckling; Storytelling; Social hållbarhet; Flyg BRA; Reklamfilm;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av karaktärsutveckling i reklamfilm. Syftet är att utvecklakunskapen i hur reklamfilm kan använda karaktärsutveckling med stöd av storytelling för attstärka varumärkesidentitet. LÄS MER