Sökning: "Consumers buying behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 276 uppsatser innehållade orden Consumers buying behavior.

  1. 1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 2. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yahya Qayyum; Omar Wattar; Faisal Aljalab; [2024]
    Nyckelord :User-Generated Content; Millennials; Fast Fashion Industry; Ultra fast fashion; Digital Marketing; Consumer Behavior; Instagram; TikTok; Qualitative Research; Social Influence Theory; Buying Behavior Theory.;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER

  3. 3. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ella Lundberg; Ida Malmberg; [2024]
    Nyckelord :Influencer; impulse buying; fast fashion; environmental awareness; marketing communication; Influencer; impulsköp; snabbmode; miljömedvetenhet; marknadskommunikation.;

    Sammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER

  4. 4. Mode, Medvetenhet och Miljö : Kvalitativ studie om Djerf Avenues hållbarhetskommunikation och dess påverkan på varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Möller; Malin Leithe; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractAuthors: Emma Möller and Malin Leithe Title: Fashion, Awareness and Environment - Qualitative study on Djerf Avenue's sustainability communication and its impact on brand identity. Language: Swedish Pages: 56 By examining Djerf Avenue, an influencer-owned fashion brand, this qualitative study aims to explore the role of sustainability communication and its impact on female consumers' perceptions and attitudes. LÄS MER

  5. 5. Andrahandsresan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarirat Suksing; Miriam Taki; Filippa Rensfelt; [2024]
    Nyckelord :Kundresa; hållbarhet; CSR; second-hand; köpprocess och medvetet konsumtionsbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundresan på andrahandsmarknaden, där utbudet på hyllan i förväg är oklart för konsumenten. Var börjar den, hur går den till och vad händer efter ett köp av ett plagg - det ska denna studie undersöka. LÄS MER