Sökning: "Content strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 1065 uppsatser innehållade orden Content strategy.

  1. 1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Henriksson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Intern kommunikation; Meningsskapande; Intern hållbarhetskommunikation; Hållbarhetsstrategier;

    Sammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER

  2. 2. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  3. 3. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  4. 4. Drag i debatten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lina Abrahamsson; Wilma Mäkinen; Ellen Rosén; [2024-03-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This quantitative content analysis, with a theoretical framework based on framing theory and Hallin’s Spheres, studies how Swedish newspapers reported on a debate surrounding Drag Story Hour (DSH) and the Sweden Democrats (SD) wanting to stop it, during a one-year period. This study analyzes news articles, as well as opinion-based publications in newspapers, to study the representation of different actors and their opinions, as well as the authors’ opinions and framing of DSH and SD’s aim to stop it. LÄS MER

  5. 5. INTERSEKTIONALITET I EU:S JÄMSTÄLLDHETSSTRATEGIER En innehållsanalys av EU:s jämställdhetsstrategier mellan 2010–2025

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Michaela Karlsson; [2024-02-05]
    Nyckelord :EU; gender equality; gender equality strategies; intersectionality; qualitative literature analysis EU; jämställdhet; jämställdhetsstrategi; intersektionalitet; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : The European Union (EU) has since the Treaty of Rome 1957 pursued the goal of gender equality and one effort is through their gender equality strategies. In recent years EU also has had an increased emphasis on intersectionality. LÄS MER