Sökning: "Content-Based-Instruction"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Content-Based-Instruction.
1. CLIL and CBI in Relation to Motivation in the ESL classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In this paper we explore language learning in relation to motivation. The correlation between teachers' didactic choices and their relation with the learners is crucial to create motivation. LÄS MER
2. En litteraturstudie om språk- och kunskapsutvecklande undervisning i naturvetenskap på högstadie- och gymnasienivå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att bidra till den kunskap som finns för hur skolan kan utforma en undervisning i de naturvetenskapliga ämnena som integrerar språk i ämnesundervisning på högstadie- och gymnasienivå. Internationell forskning har analyserats tematiskt varpå tre teman framkommit: 1) Vikten av en språk- och kunskapsutvecklande undervisning i naturvetenskapliga ämnen, 2) Språk- och kunskapsutvecklande undervisningsstrategier och metoder, och 3) Naturvetenskapslärares attityder till språk- och kunskapsutvecklande undervisning, och dess inverkan på förutsättningarna för lärande. LÄS MER
3. Content-based learning projects. A way to enhance motivation in the foreign language classroom?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Motivation is by many considered to be a crucial factor when learning a language. However, motivation is also a complex psychological system. Hence, motivation in language learning also generates a series of questions. This review considers the possibilities of enhanced motivation in Contentbased Learning Projects (CBLP). LÄS MER
4. Teaching Democratic Values in the ESL classroom through William Golding's Lord of the Flies
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : The aim of this essay is to show how to use William Golding's novel Lord of the Flies in the ESL classroom to teach democratic values. Such values include: respect, empathy and the right to free speech. LÄS MER