Sökning: "Controversial products"
Visar resultat 6 - 10 av 57 uppsatser innehållade orden Controversial products.
6. The Internal Mechanisms of an International Arms Trade Network - The Case Study of Armscor Global Defense : The applicable network perspective of the Uppsala model for a multinational enterprise.
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The process by which a firm internationalizes has long been a topic of discussion in academia. Several models, hypotheses, and theories have been created to explain how a company expands and sells its products to a new market. However, each industry and pathway to internationalization has yet to be explored. LÄS MER
7. Unga konsumenters uppfattning av nikotinföretags marknadsföring : En kvalitativ studie som undersöker unga konsumenters köpprocess
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Nikotinpåsar är en relativt ny produktkategori som har setts öka bland ungdomar de senaste åren, vilket anses oroväckande då det leder till att individer lockas in i ett nikotinberoende i ung ålder. Ur ett marknadsföringsperspektiv skiljer den beroendeframkallande nikotinpåsen som produkt jämfört med andra tobaks- och nikotinprodukter i form av att det är tillåtet att marknadsföra den. LÄS MER
8. Klimatkompensationsåtgärder i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologiSammanfattning : Med en växande kunskap om hur klimatet påverkas av byggbranschen för både företag och konsument växer också kraven på klimatkompensation och förbättrade åtgärder kring klimatavtrycken som görs. Företag utmanas mer av intressenter i samhället i sitt miljö- och klimatarbete vilket ställer högre krav på alla aktörer inom byggsektorn. LÄS MER
9. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER
10. Missbruk av dominerande ställning på en plattform - En studie av den pågående utredningen mot Amazon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Abuse of a dominant position is a well-researched pillar of European competition law. However, with the emerge of e-commerce and online marketplaces new problems arise. The commission is currently investigating whether Amazon Inc. LÄS MER