Sökning: "Conversational Games"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Conversational Games.
1. Asynchronous Dialogue System
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Conversations between the PC (player character) and NPCs (non-player characters) in conventional games are usually sequence-based. The NPC talks to a certain point before pending the player's input, sometimes consisting of several prepared actions displayed on the screen in order to advance the conversation. LÄS MER
2. Extra-Mural Activities and Their Effect on Second Language Development : A Comparative Study of Upper Secondary Swedish L1 Gamers and Non-Gamers
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskapSammanfattning : Today, English is the most studied second language, being used in academia, international relations, social forums and mainstream entertainment, resulting in English becoming a common topic of research in the study of second language acquisition. One particularly interesting form of entertainment is the hobby of online digital gaming as English has become the de facto language used in absence of a shared native language among players. LÄS MER
3. Categorization of conversational games in free dialogue referring to spatial scenes
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : This thesis examines which communicative strategies speakers use to complete a given task regarding spatial scenes, and how to systematically categorize them as conversational games. This study expands a free dialogue Cups corpus in Swedish (Dobnik et al. LÄS MER
4. Varför ska vi spela handboll i skolan? : Lärares syn på handboll i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Aim This qualitative study will provide an insight to different teachers view on handball in two elementary schools. Handball is a competitive sport and has been played for over 100 years in different contexts in Sweden. LÄS MER
5. Prestation, intresse, engagemang, uppskattning : Skillnader i upplevelse av en virtuell lärmiljö mellan matematiskt hög- och lågpresterande elever
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Digitala läromedel blir ett vanligare inslag i skolgången då ny teknologi erbjuder tidigare okända pedagogiska möjligheter. Denna uppsats undersöker hur elever som använder ett digitalt läromedel i form av en virtuell lärmiljö för matematiklärande upplever denna lärmiljö. LÄS MER