Sökning: "Conversion rate optimization"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Conversion rate optimization.

  1. 1. Arbetsprocessen vid konverteringsoptimering : En dokumentation av hur man omvandlar sina besökare till kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jesper Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; konverteringsgrad; konverteringsfrekvens; konvertering; webbanalys; webbanalysverktyg; Google Analytics; Google Optimize; Hotjar; A B-tester;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker fenomenet konverteringsoptimering på uppdrag av ett företag, för att ta reda på hur man kan arbeta för att öka sin konvertering, och därigenom även sin lönsamhet. Syftet med detta uppsatsarbete har varit att utföra en dokumentation av arbetsprocessen bakom konverteringsoptimering. LÄS MER

  2. 2. Målfokuserad webbdesign vid konverteringsoptimering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Olivia Virgin; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; Konverteringsgrad; A B-test; Webbdesign;

    Sammanfattning : Då ett företags webbplats är ansiktet utåt till kunder och en kanal som ska generera värdeför företaget så är det viktigt att dess innehåll och dess design är genomtänkt och möter användarnas behov. Konverteringsoptimering handlar om att omvandla en besökare till kund, vilket leder till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  3. 3. influencer campaign composition - an empirical study of influencer marketing campaign considerations

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Xinying Li; Felix Fagergren; [2022]
    Nyckelord :social media; influencer marketing; categorization; performance measurement; optimization;

    Sammanfattning : Influencer marketing has become one of the prominent marketing strategies for companies. However, how practitioners, in actuality, form a decision basis and what considerations there are in the process of designing an influencer marketing campaign regarding influencer selection, performance measures and optimization continue to elude researchers. LÄS MER

  4. 4. Optimizing the sign-up flow for a fintech company using Google Analytics, Hotjar and A/B testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emilia Kierkegaard; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt UX-optimering som ett medel för att öka konverteringarna för ett finansteknikföretag. Målet var att göra ombordstignings-processen för produktansökningar genom ett registreringsflöde på företagets webbplats så smidig och enkel som möjligt. LÄS MER

  5. 5. Brand Management and Artificial Intelligence - A World of Man Plus Machine - A qualitative study exploring how Artificial Intelligence can contribute to Brand Management in the B2C sector

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Carolina Agersborg; Isabella Månsson; Emelie Roth; [2020-06-23]
    Nyckelord :Brand Management; B2C Brands; Artificial Intelligence; AI Applications;

    Sammanfattning : The fast transforming world of technology has made the environment for Brand Management increasingly complex. To survive, brands need to raise the stakes, develop sharper strategies, provide holistic experiences, and gain a better understanding of their customers. LÄS MER