Sökning: "Coop iCA"
Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden Coop iCA.
1. Havredryckens visuella uttryck : En kvantitativ och beskrivande studie av den svenska marknadenshavredrycksförpackningar
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Havredryck har fått ett stort uppsving på senare år med en bredmålgrupp. För att få mer kunskap om förpackningsdesignens marknadfokuserar denna undersökning på havredryckens designbeslut i enbeskrivande studie. Den ämnar redovisa havredrycksförpackningarnasvisuella element för att sedan jämföra hur de överensstämmer medvarandra. LÄS MER
2. Ökade matprisers effekt på konsumtionsvanor : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: På ett år har svenska matpriserna ökat med 22% i samband med en skakig omvärld. Tidigare studier har påvisat att ökade matpriser minskar konsumtionen av många livsmedel, där det finns en koppling till socioekonomisk status. LÄS MER
3. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER
4. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER
5. TQM inom livsmedelsindustrin : Chefernas egna uppfattningar kring förändringar och reformer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In today's society, it is of great interest to constantly streamline and improve yourorganization for the better. How to do this, however, is not obvious and there are usually anumber of solutions, ideas and recipes that claim to solve various problems. LÄS MER