Sökning: "Cooperation marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 204 uppsatser innehållade orden Cooperation marketing.

  1. 6. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Hessel; Emma Karlsson; [2023]
    Nyckelord :competence supply; competence need; employer branding; talent management; attractive employer; human resources; kompetensförsörjning; kompetensbehov; employer branding; talent management; attraktiv arbetsgivare; human resources;

    Sammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER

  2. 7. Administrativa gränsers effekt på destinationsutveckling : En fallstudie om Mariazellerland och Obertauern

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Amrei Aubrunner; [2022]
    Nyckelord :destination management; marketing; planning; service and coordination; lobbying; administrative boundaries; cross-border planning; destination; collaboration; management;

    Sammanfattning : Tourism is not only one of the world's fastest growing industries but also verycompetitive. To be able to run a competitive and attractive tourist destination, itis extremely important that the cooperation between all actors works. LÄS MER

  3. 8. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christina Maria Iliadou; Mariann Ebrahim; [2022]
    Nyckelord :external design; marketing; marketing lead; design lead; co-branding; collaboration patterns; innovation; brand consistency; star-based designer.; extern design; marknadsföring; marketing lead; design lead; co-branding samarbetsmönster; innovation; varumärkeskonsistens; stjärndesigner;

    Sammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER

  4. 9. Farm T(hr)o(ugh) School - The Role of place-based education in Short Food Supply Chains

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Pia Jahn; [2022]
    Nyckelord :short food supply chains; local food supply; place-based education; sustainability transitions; multi-level perspective; hybrid actors; social practice theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : Present master thesis investigates the role of 4 chosen place-based educational initiatives in Austria which are actively engaged in local short food supply chains (SFSCs). Those supply chains are defined by close geographical and social relations between supply chain actors and a limited number of intermediaries. LÄS MER

  5. 10. Konstruktionsoptimering av lastflakslämmar till bandvagn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Tim Uleander; [2022]
    Nyckelord :konstruktion;

    Sammanfattning : The work is comprised by concept development of cargo side flaps with focus on finding more independent cost-efficient solutions. The concept development process took place in cooperation with BAE Systems located in Örnsköldsvik, where they carry out design and production of vehicles as well as development of vehicle systems and marketing, primarily for military applications. LÄS MER