Sökning: "Cooperation marketing"
Visar resultat 6 - 10 av 204 uppsatser innehållade orden Cooperation marketing.
6. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER
7. Administrativa gränsers effekt på destinationsutveckling : En fallstudie om Mariazellerland och Obertauern
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : Tourism is not only one of the world's fastest growing industries but also verycompetitive. To be able to run a competitive and attractive tourist destination, itis extremely important that the cooperation between all actors works. LÄS MER
8. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER
9. Farm T(hr)o(ugh) School - The Role of place-based education in Short Food Supply Chains
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Present master thesis investigates the role of 4 chosen place-based educational initiatives in Austria which are actively engaged in local short food supply chains (SFSCs). Those supply chains are defined by close geographical and social relations between supply chain actors and a limited number of intermediaries. LÄS MER
10. Konstruktionsoptimering av lastflakslämmar till bandvagn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : The work is comprised by concept development of cargo side flaps with focus on finding more independent cost-efficient solutions. The concept development process took place in cooperation with BAE Systems located in Örnsköldsvik, where they carry out design and production of vehicles as well as development of vehicle systems and marketing, primarily for military applications. LÄS MER