Sökning: "Core Value Framework"

Visar resultat 6 - 10 av 139 uppsatser innehållade orden Core Value Framework.

  1. 6. En potentiell modell för kartläggning av väsentlig rapportering för Corporate Sustainability Reporting Directive

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Thea Persson; Julia Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainable business models; CSRD; Double materiality principle; Management tools; Sustainability reporting; Value creation; CSRD; Hållbara affärsmodeller; Dubbel väsentlighetsprincip; Ledningsverktyg; Hållbarhetsrapportering; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Kraven på företag har ökat gällande redovisning av hållbara aktiviteter. I och med detta ställs högre krav på dagens hållbara företagande, vilket bidrar till att företag kan komma att behöva finna nya strategier för att kartlägga sitt företagande. LÄS MER

  2. 7. Bemötande i mellanmänskliga möten i socialt arbete : En fallstudie om bemötandet hos Familjerätten i Borlänge

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Emma Bergh; Tilde Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Social work; value-based work; family law; clients; professional ethics; Socialt arbete; värdegrundsarbete; familjerätt; klienter; professionsetik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka bemötande på Familjerätten i Borlänge, utifrån klienters uppfattningar, handläggares upplevelser och hur begreppet bemötande synliggörs i Borlänge Kommuns värdegrund. Empirin samlades in genom en enkätstudie, dokumentstudie och semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 8. Are Roles The ‘Salt and Pepper’ of Ecosystems?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Premton Krasniqi; Sofia Lopes; [2023]
    Nyckelord :Ecosystems; Roles; Incumbents; Plant-based; Leadership; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The thesis aims to address the different roles incumbent firms can take in the emerging plant-based ecosystem and to contribute with new understandings related to these ecosystems. Theoretical framework: The theoretical foundation for the thesis is rooted in theories on systems thinking, ecosystems and with a discussion around the roles that are inherent in ecosystems. LÄS MER

  4. 9. Internationalisation through business ecosystems : What is the value of ecosystems in launching and growing digital firms in Europe?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Raphael Diehm; Ngqabutho Siphambili; [2023]
    Nyckelord :Business ecosystem; born digital firms; value creation and capture; bottlenecks;

    Sammanfattning : This thesis focus lies on the topic of business ecosystems and their use for digital firms in their internationalisation. The aim is to investigate the value creation and capture process for digital firms through the perspective of business ecosystems. LÄS MER

  5. 10. The Brand Creation of an International Football Club

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Kokko; Johan Otterhed Bolin; Antoni Kaso; [2023]
    Nyckelord :Brand Creation; Football Club; Club Ownership; Sports Branding; Brand Identity; Corporate Brand Identity Matrix; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to investigate and analyze the brand creation process employed by international football clubs in relation to their brand identity. Methodology - The methodology for this paper utilizes a qualitative research approach with a multiple case study of four different football clubs, in support of a literature review, and with a proposed theoretical brand identity framework applied to the cases. LÄS MER