Sökning: "Corporate Apologia"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Corporate Apologia.

  1. 1. En svalkande läsk : En kvalitativ innehållsanalys på Pepsis krishantering på Twitter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Lindström; Hazer Azemi; [2022]
    Nyckelord :Pepsi; kris; varumärke; anseende; ursäkt; Twitter;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: När en kris uppstår för en organisation är image och ett starkt varumärke en viktig del som lätt kan ta skada av krisen. För organisationer är bilden av varumärket en viktig grundpelare, där det finns begrepp som profil, image och identitet (Larsson, 2014:125-127). LÄS MER

  2. 2. Stanna hemma! : En kvantitativ analys om flygbolagens kriskommunikation isociala medier under COVID-19

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isabelle Strandqvist; Amanda Blom; [2020]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; Corporate Apologia; Crisis Communication; social media; COVID.19; Situational Crisis Communication Theory; Corporate Apologia; kriskommunikation; social media; COVID-19;

    Sammanfattning : This essay examines the aviation companies SAS,Norwegian and Finnair and their crisis communicationon social media before and after the beginning of the COVID-19 crisis. The theories used are Situational Crisis Communication Theory and Corporate Apologiatogether with the general study of crisis communication. LÄS MER

  3. 3. Kriskommunikation under företagskriser : En kvalitativ studie om kriskommunikation under företagskriser och konsumenters gensvar på kommunikationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Doris Maloparic; Deborah Milli Amanuel; [2020]
    Nyckelord :Corporate crisis; Crisis communication; Communication strategies; Consumers; Social media; Företagskris; kriskommunikation; kommunikationsstrategi; konsumenter; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse kring hur företag agerar vid företagskriser, vilka strategier de tar till sig. Vidare syftar studien till att bidra till djupare förståelse kring hur kriskommunikation tas emot av konsumenter på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. ”Det beror ju på vad man vill lägga i ordet register”  Petra Stenkula     : En studie av polisens externa kriskommunikation i samband med romregistret

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Dzenana Abdurahmanovic; [2014]
    Nyckelord :kris; kriskommunikation; polisen; romregister; analysfil; förtroendekris; organisationskris; image repair theory; corporate apologia;

    Sammanfattning : Titel                                    ”Det beror ju på vad man vill lägga i ordet register” Petra Stenkula En fallstudie av polisens externa kriskommunikation i samband med romregistret   Syfte              Syftet är att lämna ett bidrag till den svenska forskningen om kriskommunikation men även att bidra till den svenska samhällsdebatten om polisen som en central rättsmyndighet och deras hantering av romregisterkrisen.   Metod           Via en kvalitativ metod analysers nyheter publicerade på polisens webbplats och polisens presskonferenser utifrån de valda teoretiska ramarna inom ämnet kriskommunikation. LÄS MER