Sökning: "Corporate Brand Personality"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden Corporate Brand Personality.

  1. 16. Middagsfrid Vs. Linas Matkasse : betydelsen av hur ett varumärke förmedlas

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Malin Nordling; Evelina Sellén; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Marketing; Positioning; Brand; Brand Awareness; Brand Equity; Marknadsföring; Positionering; Varumärke; Varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate why Linas Matkasse has greater success in terms of market share than Middagsfrid despite the similarities of their concepts. The study will also examine potential and existing customers' image of the brands and corporate brand awareness. LÄS MER

  2. 17. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Eriksson; Rebecka Wennerstål; [2013]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; sustainability; marketing; corporate brand; communication; CSR; hållbarhet; marknadsföring; varumärke; kommunikation;

    Sammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER

  3. 18. Corporate Social Responsibility : The Role of CSR in Brand Assessment – A Consumers’ Perspective

    Magister-uppsats, IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Benedikt Wiesmann; Eduard Habt; [2012]
    Nyckelord :CSR; Brand Image; Consumer Perception;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the role of CSR (Corporate Social Responsibility) on the consumers’ brand perception. It is assumed that if CSR has any effect on the consumers’ brand perception it is supposed to be found as a component of the brand image. LÄS MER

  4. 19. The Authenticity of Personal Branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Graham Hillgren; Karen O Connor; [2011]
    Nyckelord :authenticity; personal branding; branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how authentic online brands are created when the actual brand building process can lead to an inauthentic product. Relevance for theory and practice: Authenticity in personal online branding is something of an abstract concept that has been seldom examined on this level. LÄS MER

  5. 20. Bloggen som marknadsföringskanal och varumärkesbyggare - En studie ur bloggskribenternas perspektiv i relation till företagens

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Cathleen Bengtzén; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Bloggstrategier; Bloggskribenter; Internet; Marknadsföringskanal; Personliga varumärken; Sociala medier; Varumärkesbyggande; Word of Mouth; Blog; Blog strategies; Blog authors; Building a brand; Credibility; Internet; Marketing channel; Personal brand; Social media; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att ta reda på vilka bloggstrategier några av Sveriges framstående bloggskribenter använt/använder för att nå framgång med sin blogg, hur de skapat sig ett framgångsrikt personligt varumärke via bloggen, samt vad de tror motiverar företag att använda deras blogg som marknadsföringskanal. Bloggskribenternas syn kompletteras med två företags perspektiv på fenomenet, dels ett företag som arbetar som annonsförmedlare mellan företag och bloggare, dels ett modeföretag som har god vana av denna marknadsföringskanal. LÄS MER