Sökning: "Corporate Brand Personality"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden Corporate Brand Personality.
16. Middagsfrid Vs. Linas Matkasse : betydelsen av hur ett varumärke förmedlas
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate why Linas Matkasse has greater success in terms of market share than Middagsfrid despite the similarities of their concepts. The study will also examine potential and existing customers' image of the brands and corporate brand awareness. LÄS MER
17. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER
18. Corporate Social Responsibility : The Role of CSR in Brand Assessment – A Consumers’ Perspective
Magister-uppsats, IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the role of CSR (Corporate Social Responsibility) on the consumers’ brand perception. It is assumed that if CSR has any effect on the consumers’ brand perception it is supposed to be found as a component of the brand image. LÄS MER
19. The Authenticity of Personal Branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to explore how authentic online brands are created when the actual brand building process can lead to an inauthentic product. Relevance for theory and practice: Authenticity in personal online branding is something of an abstract concept that has been seldom examined on this level. LÄS MER
20. Bloggen som marknadsföringskanal och varumärkesbyggare - En studie ur bloggskribenternas perspektiv i relation till företagens
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att ta reda på vilka bloggstrategier några av Sveriges framstående bloggskribenter använt/använder för att nå framgång med sin blogg, hur de skapat sig ett framgångsrikt personligt varumärke via bloggen, samt vad de tror motiverar företag att använda deras blogg som marknadsföringskanal. Bloggskribenternas syn kompletteras med två företags perspektiv på fenomenet, dels ett företag som arbetar som annonsförmedlare mellan företag och bloggare, dels ett modeföretag som har god vana av denna marknadsföringskanal. LÄS MER