Sökning: "Corporate Brand"

Visar resultat 16 - 20 av 633 uppsatser innehållade orden Corporate Brand.

  1. 16. The Race to Success: Navigating the Roadblocks to Formula E's Popularity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Aharon; Fu Jill Dakota van der Horst; Guillaume Berge; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Brand loyalty; Corporate Brand Identity; Sustainable Messaging; Media Influence; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Formula E, the electric counterpart to Formula 1, has not achieved the same level of popularity among consumers. The purpose of this paper is to understand why Formula E has not been as successful as Formula 1 and the barriers to consumer adoption of Formula E. LÄS MER

  2. 17. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Viktor Gullbo; Jacob Person; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Brand identity; Consumer; Corporate Social Responsibility; Varumärkesidentitet; Konsument;

    Sammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER

  3. 18. Utmaningar och möjligheter ett företag kan möta vid rebranding och repositioning : En kvalitativ studie som undersöker utmaningar och verktyg företag inom finansbranschen kan använda vid rebranding och repositioning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alice Larsson; Alexandra Eklund; [2023]
    Nyckelord :rebranding; repositioning; financial industry; challenges; models; strategies; rebranding; repositioning; finansbranschen; utmaningar; modeller; strategier;

    Sammanfattning : Finansbranschen utmärker sig som en bransch med höga krav på tillförlitlighet och trovärdighet. En grundförutsättning för finansföretagens överlevnad är kundens fortsatta förtroende där varumärket har en avgörande roll. LÄS MER

  4. 19. ESG Scores as Social Ethicality Motivators

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Ebert; Isabella Larsson; [2023]
    Nyckelord :ESG Responsiveness; Russia-Ukraine War; Divestment Strategy; Brand Management; MNCs; Business and Economics;

    Sammanfattning : Relating to the ongoing discussion surrounding criticism and support for ESG scores, the purpose of this paper anchors itself in providing comprehensive, empirical evidence regarding the responsiveness of ESG scores to firm actions. The different strategic choices of multinational firms, resulting from political and stakeholder pressure, were to either fully withdraw, suspend or continue operations in Russia in light of the Russia-Ukraine war. LÄS MER

  5. 20. What is strategic brand management in the gaming industry? A case study of Blizzard Entertainment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dimitra Papangeli; Ella Martell; Michaela Sorle; [2023]
    Nyckelord :Strategic Brand Management; Kapferer’s Brand Identity Prism; Brand; Gaming Industry; Blizzard Entertainment; Online Community; Online Brands; Online Game Brands.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This study intends to explore how video games companies work with strategic brand management. Methodology: A qualitative literature review and case study of Blizzard Entertainment using Kapferer’s Brand Identity Prism. The data was collected from Blizzard as well as other secondary sources. LÄS MER