Sökning: "Corporate Citizenship."

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden Corporate Citizenship..

  1. 11. Size does matter

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Helena Danieli; Lisa Åhström; [2015]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Motivational factors; Corporate Citizenship theory; Legitimacy theory; Stakeholder theory;

    Sammanfattning : Through a comparative case study and with an inductive research approach, this study aims to explore potential motivational factors behind voluntary sustainability reporting and discuss whether differences can be related to size. The analysis is built on the framework of the Corporate Citizenship theory, using Legitimacy and Stakeholder theory as support. LÄS MER

  2. 12. Företagens sociala ansvarstagande och dess inverkan på kunders beteende : En kvantitativ studie på sparbankskunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robin Stolt; Axel Svensson; [2015]
    Nyckelord :CSR; philanthrophy; strategic philanthrophy; Corporate Citizenship; Saving Banks; CSR; filantropi; strategisk filantropi; Corporate Citizenship; Sparbanker;

    Sammanfattning : Titel: Företagens sociala ansvarstagande och inverkan på kunders beteende- En kvantitativ studie på sparbankskunder Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Axel Svensson och Robin Stolt Handledare: Agneta Sundström Examinator: Jens Eklinder Frick Datum: 2015 – juni Syfte: Syftet med studien är att förklara och testa om det finns ett positivt samband mellan kunders beteende och sparbankernas arbete med filantropi, strategisk filantropi och Corporate Citizenship. Ett delsyfte är att beskriva vilka specifika aspekter av dessa CSR-perspektiv som påverkar kundernas beteende i störst utsträckning. LÄS MER

  3. 13. External Prerequisites for Reverse Logistics– an exploratory study of electrical and electronic products on the Swedish and Indian market

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Salman Bashir; Nils Berg; [2014-12-11]
    Nyckelord :Reverse logistics; Waste Electrical and Electronic Equipment; WEEE; e-waste; Producer responsibility; Sweden; ; India; External factors; Drivers;

    Sammanfattning : Electronic waste constitutes a growing problem. Large volumes of electronic waste are generated each year and continue to rise. Electrical and electronic products are if mishandled hazardous to both environment and people. Reverse logistics is the tool used to handle these products. LÄS MER

  4. 14. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Karin Grönvall; Nicole Talavera; [2014]
    Nyckelord :Corporate brand; corporate identity; corporate culture; brand value; Internal branding; destination marketing; Branding; Entrepreneurs; Department store; Service brand; employee; Brand commitment; Brand citizenship behaviour; Nordiska Kompaniet; brand; Destinationsmarknadföring; Entreprenör; Företagsidentitet; Företagskultur; Företagsvarumärke; Intern varumärkesuppbyggnad; Nordiska Kompaniet; Personal; Servicevarumärke; Varumärke; Varumärkesbeteende; Varumärkesengagemang; Varumärkesvärde; Varuhus;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER

  5. 15. The Modern Mystery of Countries, Companies and Change : A new perspective on the relationship between business and nation-states

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Danielsson; Boyou Yang; [2014]
    Nyckelord :national identity; nationality; citizenship; company; firm; corporation; multinational; country; nation-­‐state; global value chains; policy making; globalisation; products; service; goods; brands; task; rules of origin; trade; fragmentation;

    Sammanfattning : Today, different parts of a value chain operate in different places, different firms may hold ranges of brands with different national heritages, and leaders, shareholders and customers are widely spread across the world. Policy makers are facing new challenges as national borders define less and less of corporate thinking. LÄS MER