Sökning: "Corporate Citizenship."
Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden Corporate Citizenship..
11. Size does matter
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : Through a comparative case study and with an inductive research approach, this study aims to explore potential motivational factors behind voluntary sustainability reporting and discuss whether differences can be related to size. The analysis is built on the framework of the Corporate Citizenship theory, using Legitimacy and Stakeholder theory as support. LÄS MER
12. Företagens sociala ansvarstagande och dess inverkan på kunders beteende : En kvantitativ studie på sparbankskunder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Företagens sociala ansvarstagande och inverkan på kunders beteende- En kvantitativ studie på sparbankskunder Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Axel Svensson och Robin Stolt Handledare: Agneta Sundström Examinator: Jens Eklinder Frick Datum: 2015 – juni Syfte: Syftet med studien är att förklara och testa om det finns ett positivt samband mellan kunders beteende och sparbankernas arbete med filantropi, strategisk filantropi och Corporate Citizenship. Ett delsyfte är att beskriva vilka specifika aspekter av dessa CSR-perspektiv som påverkar kundernas beteende i störst utsträckning. LÄS MER
13. External Prerequisites for Reverse Logistics– an exploratory study of electrical and electronic products on the Swedish and Indian market
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Electronic waste constitutes a growing problem. Large volumes of electronic waste are generated each year and continue to rise. Electrical and electronic products are if mishandled hazardous to both environment and people. Reverse logistics is the tool used to handle these products. LÄS MER
14. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER
15. The Modern Mystery of Countries, Companies and Change : A new perspective on the relationship between business and nation-states
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Today, different parts of a value chain operate in different places, different firms may hold ranges of brands with different national heritages, and leaders, shareholders and customers are widely spread across the world. Policy makers are facing new challenges as national borders define less and less of corporate thinking. LÄS MER