Sökning: "Corporate Citizenship."
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden Corporate Citizenship..
21. An analysis of the consumer knowledge, expectations and perspective towards CSR – H&M Sweden
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Referring to the Corporate Citizenship responsibility from the consumers perspective, consumers should be informed about Corporate Citizenship responsibility actions in order to educate them and make them more sensitive towards the dynamic role they are given. ... LÄS MER
22. Closing the Loop : Reverse supply chain management andproduct return processes in electronics retailing
Magister-uppsats, IHH, Centre of Logistics and Supply Chain ManagementSammanfattning : Abstract Problem There is a gap in the knowledge concerning reverse product flows due to a lack of research and empirical data in the field of reverse supply chain management in general. Furthermore, more research is needed to investigate the factors influencing the decision making process regarding the right reverse supply chain recovery option choice for companies in order to close the supply chain loop. LÄS MER
23. Rationalitet och CSR : – en studie om ekonomiskt rationella företags ansvarstagande
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Samhället, kunder, intresseorganisationer och andra intressenter efterfrågar i allt större utsträckning att företag tar ett absolut ansvar för samhället och dess funktioner. Det finns dock ekonomer som anser att företagen i praktiken bara har som ansvar att maximera vinst till sina ägare. LÄS MER
24. Corporate Social Contract: An Analysis of Corporate Perspectives on the Concept
Master-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract The purpose of our thesis was to comprehend how organizations approach the Corporate Social Contract that exists between them and society. The empirical data was gathered to reflect a comprehension of the Corporate Social Contract as a whole and as the product of its components, i.e.: Corporate Social Responsibility and Reciprocity. LÄS MER
25. Påverkas CSR-verksamheten av affärsmässiga intressen?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Kunder i dagens konkurrenstäta samhälle kräver mer eller mindre att företag tar ett ansvar gentemot samhället. Ansvarstagande av denna typ kallas, internationellt, för Corporate Social Responsibility (CSR). En entydig definition saknas, men övergripande talas det om att företag tar ekonomiskt, socialt, etiskt och miljömässigt ansvar. LÄS MER