Sökning: "Corporate Irresponsibility"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Corporate Irresponsibility.
6. Institutionella investerares syn på hållbarhetsredovisningar : Hållbarhetsredovisningens betydelse i en analys.
Magister-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Unethical procedures, social irresponsibility and climate change all contribute to unsustainable development. Changing our behavior to contribute to sustainable development has therefore become increasingly important. LÄS MER
7. Corporate Social Irresponsibility och finansiell prestation : En kvantitativ studie om relationen mellan Corporate Social Irresponsibility och finansiell prestation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Corporate Social Irresponsibility och Finansiell Prestation - En kvantitativ studie om relationen mellan Corporate Social Irresponsibility och finansiell prestation Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Malin Månsberg Handledare: Catherine Lions Datum: 2018 – maj Syfte: Många forskare har undersökt hur företags sociala ansvarstagande (CSR) påverkar den finansiella prestationen (FP). Denna studie riktar istället fokus på den negativa motsvarigheten, Corporate Social Irresponsibility (CSI), som länge varit i skuggan av de positiva effekter som CSR påstås ha på företagens lönsamhet. LÄS MER
8. Students' Attitude-Behaviour Gap : And the Effect of Corporate Social Irresponsibility in the Fast Fashion Industry
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
9. Corporate Social Irresponsibility (CSI): Everything you say, or not say, can be held against you
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Corporate social irresponsibility (CSI), as an opposite of corporate social responsibility (CSR), refers to corporation’s failure to act responsibly. To address the actions connected to CSR and CSI, corporations need to overcome the challenges of communicating to their stakeholders and to be transparent. LÄS MER
10. Consumers' Response to Irresponsible Corporate Behaviour : A Study of the Swedish Consumers' Attitude and Behaviour
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : How companies in the apparel industry produce their products is receiving increasingly more attention, both in the society and marketplace, as well as by consumers. Despite the increasing amount of corporate scandals and corporate irresponsibility within the apparel industry, the previous research conducted within this field has mainly focused on how positive CSR affects consumers. LÄS MER