Sökning: "Corporate Social Irresponsibility CSI"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Corporate Social Irresponsibility CSI.

  1. 1. How does CSI influence consumer buying behaviour? The mediating role of corporate image and the moderating role of consumers’ demographic factors.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :XU YUNSHU; YAO KAIYU; [2022]
    Nyckelord :Corporate social irresponsibility; corporate image; consumer buying behaviour;

    Sammanfattning : Given the increasingly complex nature of contemporary companies, the risk of corporate social irresponsibility (CSI) behaviours is increasing; it is important for organisations to prevent incidences of CSI to maintain competitive advantage. This study investigates the impact of CSI behaviour on both corporate image and consumer buying behaviour. LÄS MER

  2. 2. Påverkar sociala kontroverser företags marknadsvärde? : En kvantitativ studie på 1152 publika bolag under en tioårsperiod

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Jonsson; Alice Rammelt; [2021]
    Nyckelord :ESG; Corporate Social Responsibility CSR ; Corporate Social Irresponsibility CSI ; Social controversies; Stakeholder theory; Legitimacy theory; ESG; Corporate Social Responsibility CSR ; Corporate Social Irresponsibility CSI ; Sociala kontroverser; Intressentteorin; Legitimitetsteorin;

    Sammanfattning : Syfte: Intresset för företags sociala ansvarstagande har ökat markant sedan millennieskiftet och har sedan dess varit föremål för en intensiv debatt bland forskare, intressenter och företag. Det existerar en mängd forskning som undersöker förhållandet mellan företags sociala ansvarstagande (CSR) och finansiella prestation, medan företags sociala oansvarstagande (CSI) är ett i stort sett outforskat område. LÄS MER

  3. 3. Cause-Related Marketing in the Face of Environmental CSI: Who Donates - Firm or Customer? A quantitative study of CRM-initiatives within the transportation sector.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fredrika Wiktorin; Philip Locklund; [2020]
    Nyckelord :Cause-Related Marketing; Corporate Social Irresponsibility; Carbon Offsetting; Hedonic Product Category; Utilitarian Product Category;

    Sammanfattning : Cause-related marketing (CRM), where money is donated to a cause in connection with a purchase, has become a popular marketing strategy to increase funding for a good cause while improving customer relationships. As many firms act within corporate social irresponsible (CSI) industries, an ambiguity regarding how to engage in CRM is present. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Irresponsibility och finansiell prestation : En kvantitativ studie om relationen mellan Corporate Social Irresponsibility och finansiell prestation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Månsberg; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Irresponsibility CSI ; Financial Performance FP ; Intressentteorin; Neoklassisk teori;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Irresponsibility och Finansiell Prestation - En kvantitativ studie om relationen mellan Corporate Social Irresponsibility och finansiell prestation   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Malin Månsberg   Handledare: Catherine Lions   Datum: 2018 – maj   Syfte: Många forskare har undersökt hur företags sociala ansvarstagande (CSR) påverkar den finansiella prestationen (FP). Denna studie riktar istället fokus på den negativa motsvarigheten, Corporate Social Irresponsibility (CSI), som länge varit i skuggan av de positiva effekter som CSR påstås ha på företagens lönsamhet. LÄS MER

  5. 5. Corporate Social Irresponsibility (CSI): Everything you say, or not say, can be held against you

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Veronica Jonsson; Josefine Stéen; [2016]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Corporate Social Irresponsibility; Corporate Communication; Stakeholder Pressure; Stakeholder Skepticism; Walking-the-talk;

    Sammanfattning : Corporate social irresponsibility (CSI), as an opposite of corporate social responsibility (CSR), refers to corporation’s failure to act responsibly. To address the actions connected to CSR and CSI, corporations need to overcome the challenges of communicating to their stakeholders and to be transparent. LÄS MER