Sökning: "Corporate Social Responsibility CSR"

Visar resultat 1 - 5 av 1494 uppsatser innehållade orden Corporate Social Responsibility CSR.

  1. 1. Nya tider, nytt styrmedel. En fallstudie i kopplingen mellan CSR och motivation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Sandell; John Larsson; [2021-08-12]
    Nyckelord :Self Determination Theory; Institutional Theory; Systems Theory; Daniel Pink; purpose; motivation; CSR; Corporate Social Responsibility; CSR as governance; CSR as policy instrument; CSR and motivation; agile; agile organization; development of governance in agile organizations; normative leadership; normative leadership in agile organizations; Volvo Cars;

    Sammanfattning : This case study has investigated the possibility of utilizing current CSR commitments to further employee motivation, by exploring the relation between motivation and alignment in commitments to social challenges. Self Determination Theory, Institutional Theory and Systems Theory has been used to explore the positive correlation between CSR and Motivation, as shown by Kunz (2020). LÄS MER

  2. 2. Artificial Intelligence and Corporate Social Responsibility in the Online Gambling Industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kristijan Salihovic; [2021-07-08]
    Nyckelord :Online gambling; Responsible gambling; Gambling addiction; Problem gambling; CSR; AI; Moral profit; Customer-oriented Moral and Systemic Proactivity; COMSP; Gambling-related Harm Reduction and Prevention; G-HARP; Cloud-based Global Gambling Registry; CGGR; International Gambling Standards; IGAS;

    Sammanfattning : Background: Digital technology and the Internet have created the preconditions for the development of online gambling. Gamblers can play or bet online whenever they want and wherever they are. Gambling should be entertaining, allowing players to keep it in balance with other activities in their lives. LÄS MER

  3. 3. SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Eklöf; Elin Eriksson; [2021-07-01]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; legitimitet; varumärke; Coop; Lidl;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram.Teori: Corporate Social Responsibility, varumärkeskommunikation, retorik, legitimitetMetod: Kritisk retorikanalysMaterial: Texter om hållbarhet och miljö på hemsidorna och fyra inlägg från respektiveföretagens nationella Instagramkonto. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Responsibility och Motivation En studie om sambandet mellan hållbarhet och arkitekters inre motivation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jeroen Thijssen; Adrian Couture; [2021-06-30]
    Nyckelord :CSR; Hållbarhet; Motivation; Arkitekter; Bygg- och fastighetsbranschen; Hållbarhetscertifiering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företags engagemang i samhällsfrämjande frågor har på senare tid blivit allt merav en förutsättning snarare än en glad överraskning för intressenter. I en allt snabbare växandevärld där vi går mot en kris sällan skådad i modern tid, i form av klimatkrisen, är dennaförändring välkomnad. LÄS MER

  5. 5. Labour market integration in an MNC- Crafting social sustainability from below

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Thynell; Olivia Öjeskär; [2021-06-29]
    Nyckelord :institutional entrepreneurship; social sustainability; multi-scalar; collective change;

    Sammanfattning : MSc in Management.... LÄS MER