Sökning: "Corporate Social Responsibilty"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Corporate Social Responsibilty.

  1. 1. Ansvarig för ansvar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Tomas Andersson; [2018]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibilty; grafisk design; kommunikation; kommunikationsbyrå; marknadsföring; reklambyrå;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilket förhållande grafiska designers på kommunikationsbyråer i Sverige har till corporate social responsibility (CSR) när det används i marknadsföring. CSR definieras och relevant teori på området presenteras. LÄS MER

  2. 2. Incorporating CSR with Corporate Strategy : A Case Study of Electrolux Professional Laundry 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Augustine Chika Nnakwu; Christopher Borlund; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Corporate strategy; Sustainability;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibilty has increased in importance over these decades. Due to several drivers it is important for companies to initiate and communicate these CSR initiatives, in order to benefit from them. This increased demand on responsibility from companies creates an urgency for the company to satisfy this need. LÄS MER

  3. 3. Produktmärkning som CSR-attribut : Företags syn på produktmärkning och hur det kan bidra till att skapa affärsrelaterade fördelar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Johansson; Ida Rydberg; [2016]
    Nyckelord :CSR; CSR-attribute; product labeling; strategic resource; CSR; CSR-attribut; produktmärkning; strategisk resurs;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) är idag ett väldigt aktuellt ämne och vi går mot en tid där företag blir mer eller mindre tvingade att på något vis arbeta med hållbarhet. Det räcker idag inte bara att ett företag drivs med vinst och kan generera avkastning till aktieägare, företag behöver också agera som en god samhällsmedborgare. LÄS MER

  4. 4. Hur Mäts Ansvar? : En kvantitativ undersökning av den interna mätningen av CorporateSocial Responsibility

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Vera Boulund; Anna Wengholm; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibilty; CSR; Hållbarhet; Extern rapportering; Intern mätning; GRI.;

    Sammanfattning : Företag står idag inför en ökad press att hantera och styra CSR då exempelvis förbättringar inom sociala eller miljömässiga prestationer påverkar företags resultat, och därmed det långsiktiga värdet för aktieägare. Detta måste mätas för att kunna nå organisatoriska mål och för att skapa en förståelse för hur CSR-prestationer är sammanlänkade till olika processer inom företaget. LÄS MER

  5. 5. Doing well by doing good : Hur kommunikation och anpassning av CSR skapar värde

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johanna Eriksson; Alessia Söderberg; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; sustainability; competitive strategy; value; added-value; shared-value; core-value; CSR-communication; Corporate Social Responsibility; CSR; hållbarhet; konkurrensstrategi; värde; added-value; shared-value; core-value; CSR-kommunikation;

    Sammanfattning : Background: Today, It’s not uncommon that international companies and organizations have a higher turnover than the GDP of developing countries. Consequently, this may suggest that the choices companies make in the context of their business has a great potential to influence the world from an economic, but also from a social and environmental standpoint. LÄS MER