Sökning: "Corporate Social"

Visar resultat 1 - 5 av 2220 uppsatser innehållade orden Corporate Social.

  1. 1. Att gagna det goda samvetet En kvalitativ studie om hur svenska företag inom den svenska modeindustrin applicerar ett hållbart arbetssätt inom sina värdekedjor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emmie Erlandsson; Josefin Lidal; [2020-06-30]
    Nyckelord :Hållbarhet; cirkulär ekonomi; Supply Chain Management; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Till följd av globaliseringen är modeindustrin idag en av de mest förorenande industrierna därresurser förbrukas i en ohållbar takt och därigenom har en stor klimatpåverkan. Dessutom bidrarbranschen till ett flertal faktorer som påverkar de sociala dimensionerna av hållbarhetsbegreppetoch möjligheten för fabriksanställda i olika delar av världen att arbeta under säkraarbetsförhållanden med bra villkor. LÄS MER

  2. 2. We've Got Nothing to Hide - A qualitative study of how corporate identity influence Swedish fashion companies’ commitment to supply chain transparency as a way to compete

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Isabelle Båth; John Ekberg; [2020-06-23]
    Nyckelord :Transparency; Supply chain transparency; Corporate identity; Rationales for transparency; Fashion industry; Sustainability;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. To dare or not to dare – taking a stand in marketing campaigns - How companies’ decisions to take a public standpoint in social issues affect consumers’ perceptions and behaviour

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Lindén; Rebecca Lindén Pagoldh; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR marketing; Social Marketing; Brand Activism; Gender equality; Millennials; Goodwash; Resistance;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. CSR is more than PR - Consumer perception of digital sustainability communication from fast fashion brands

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Hafström; Antonella Shahin; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; brand credibility; digital communication; sustainability; fast fashion brands;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. Food retailers’ sustainable brand image - exploring the barriers and challenges of implementing sustainability strategies in grocery stores

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sam Gharakhani; Andreas Utberg; [2020-06-23]
    Nyckelord :Sustainability; Brand Image; Food Retailing; Grocery Stores; Corporate Strategy Implementation; Strategic Activities; Motives; Challenges; Barriers;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER