Sökning: "Corporate customer"

Visar resultat 1 - 5 av 410 uppsatser innehållade orden Corporate customer.

  1. 1. Bortom Vinsten: En kvalitativ undersökning om hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR och om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Lewenhaupt; Anton Conradsen; Oscar Egard; [2024]
    Nyckelord :CSR; loyalty; legitimacy; Carroll’s CSR pyramid; Betsson AB; Svenska Spel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur använder sig Svenska Spel och Betsson AB av CSR och finns det någon skillnad i CSR-arbetet mellan ett privatägt och statligt ägt spelbolag? Leder företagens CSR-arbete till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen? Syfte: Undersöka hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR i sitt arbete, samt om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen. Metod: Denna kvalitativa studie förhåller sig till ett hermeneutiskt synsätt med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Arefa Islam; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Brand; Brand Image; Purchase intention.;

    Sammanfattning : Purpose                                                           The primary objective of this study is to make     theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen  enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER

  3. 3. Modularisdering som produktstrategi : Fördelar, utmaningar och kundanpassning vid utveckling av modulära produkter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Felicia Abdel-Daim; Matilda Schelin; [2023]
    Nyckelord :Customization; Customer need; Modularization; Modular function deployment; Modular product architecture; Product development.; Kundanpassning; Kundbehov; Modularisering; Modular function deployment; Modulär produktarkitektur; Produktutveckling.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att studera fördelar samt utmaningar med att använda sig av modularisering. Vidare var syftet att undersöka hur kundens önskemål tas i beaktning vid produktutvecklingsprocessen för modulära produkter. LÄS MER

  4. 4. Service till nya generationens kunder : Hur kan dagens kundservice utvecklas för att möta kommande generationers förväntningar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Kasper Karlsson; Johan Israelsson; [2023]
    Nyckelord :Kundservice; Servicegap; Generation Z; AI; Chattbotar; Kundfokus;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the expectations and preferences customers within Generation Z have for service, as well as identify gaps between the expected and actual service. The study will further focus on future challenges for companies regarding service, when Generation Z becomes an increasingly large part of the customer base. LÄS MER

  5. 5. Seeking License to Operate in Times of Uncertainty: A discourse analysis of how a GRO communicates to obtain loyalty during a prevailing inflation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Oskar Nordström; [2023]
    Nyckelord :Public Relations; Corporate Communication; Digital Marketing Communication; Customer Loyalty; Inflation; Grocery Retail Operator; Grocery Retail Industry; Social Sciences;

    Sammanfattning : During recent years, Swedish society has been affected by circumstances causing conditions for uncertainty. Since the beginning of 2022 the prevailing inflation has caused further implications on societal, organizational and individual levels. Due to the economic difficulties, grocery prices have increased significantly. LÄS MER