Sökning: "Corporate identity"

Visar resultat 1 - 5 av 251 uppsatser innehållade orden Corporate identity.

  1. 1. ATT SE VÄRLDEN I ETT DANSANDE K En multimodal socialsemiotisk analys av Kungsbacka Teaters profil

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistikoch vetenskapsteori

    Författare :Pauliina Arvidsson; [2019-09-06]
    Nyckelord :Social semiotics; multimodality; brand; corporate identity; public sector;

    Sammanfattning : To examine the semiotic resources that constitute the multimodal corporate identity of Kungsbacka Theater, specifically as expressed as signs in threeexamples: the front page and the first spread of the theater program for spring 2019 as well as the homepage of the theater’s website. The study finds that, in the examples analyzed, the signs are primarily expressed through the modes of shape, color, typography, writing and moving image. LÄS MER

  2. 2. En fallstudie som handlar om Göteborg Energis hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Najlah Ashrafi; Julia Cronhamn; [2019-05-07]
    Nyckelord :institutional logic; sustainability; institutional theory; politics; organization; climate; consumers; business; profit;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate how Göteborg Energis sustainability work isaffected by its surroundings. And how their actions are affected by the institutional logic thatexists in the organization because there is a sustainability and profitability requirement in thebusiness. LÄS MER

  3. 3. Records roles in Corporate Sustainability Reporting : An explorative study of corporate sustainability reporting from an archives and information science perspective

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Tove Engvall; [2019]
    Nyckelord :Sustainability reporting; corporate accountability; records; globalization; sustainable development;

    Sammanfattning : Calls for more responsible companies, have led to initiatives and legislations of sustainability reporting, in order to improve corporate transparency and accountability regarding companies economic, environmental and social impact. The aim of the research was to explore records roles in corporate sustainability reporting, which is discussed from an archives and information science perspective. LÄS MER

  4. 4. Meme Marketing to Fellow Kids

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :William Lind; [2019]
    Nyckelord :Memes; memetic media; authenticity; corporate identity; vernacular criticism; intangible assets; reddit; twitter;

    Sammanfattning : Corporations attempting to enter the realm of memetic media often find themselves lost and embarrassed; the chaotic nature of meme culture as a global way of expression on the internet has proven difficult, and communities like Reddits r/FellowKids enact vernacular criticism on corporations who attempt to use memes in order to reach their target audience. This study aims to reach higher knowledge of successful corporate engagement in memetic media through a text analysis of discussions between users on Reddit and the interplay on Twitter where users engage in vernacular ways with the Wendy’s Twitter account. LÄS MER

  5. 5. Mångfald i företagsledningen : En studie utifrån vd:s, styrelseordförandens och styrelsens generationstillhörighet i svenska börsnoterade företag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Alma Sternegård; Felicia Karlsson; [2019]
    Nyckelord :diversity; top management team; senior executives; homogeneity; generation affiliation; generation y; generation x; generation babyboom; mångfald; företagsledning; ledande positioner; homogenitet; generationstillhörighet; generation y; generation x; generation babyboom;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Bakgrunden till denna studie ligger i bristen av mångfald i svenska företagsledningar. För att skapa en större förståelse för rekryteringen av individer till företagsledningen, kan det således vara av betydelse att studera de individer som tillsätter ledningen, det vill säga vd, styrelseordförande och styrelsen. LÄS MER