Sökning: "Corporate identity"

Visar resultat 11 - 15 av 350 uppsatser innehållade orden Corporate identity.

  1. 11. Exploring Corporate Brand Orientation in a Retail Setting – A Qualitative Case Study in the Swedish Grocery Retail Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Hüsam; Linnéa Nordmark; [2023]
    Nyckelord :Retailing; Corporate Brand Orientation; Corporate Branding; Corporate Brand Identity; Internal Branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore what may facilitate or inhibit a stronger corporate brand orientation in a retail organization. We explore the factors of internal corporate brand identity elements, internal corporate brand image and internal branding, while also considering retail-specific characteristics. LÄS MER

  2. 12. Make America Green Again: Understanding Trumpism as it Relates to Environmental Injustice Legislation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Brooke Moore; [2023]
    Nyckelord :Trumpism; Environmental Justice; Environmental Legislation; Framing Analysis; Earth and Environmental Sciences; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The United States is witnessing the emergence of what has popularly been coined Trumpism – a new conservatism inspired by the administration of Donald J. Trump, however, extending beyond to other far-right politicians. LÄS MER

  3. 13. Vad ett hjärta an ställa till med : - en kvalitativ fallstudie om företagskultur, på ett företag med anor från 1580-talet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Boy; Sandra Ahlstrand; [2023]
    Nyckelord :corporate culture; artifact; symbol; cultural heritage; organizational change; identity; social constructions;

    Sammanfattning : Titel:Vilken inverkan kan en artefakt med symboliskt och historiskt laddat värde ha, i syfte att omvrida en företagskultur?  Syftet med denna studie är att undersöka hur människor upplever och förstår ett kul- turellt förändringsinitiativ, utifrån en artefakt med symboliskt och historiskt laddat värde. Detta genom att titta på ett specifikt fall för att i realtid kunna studera hur artefakten påverkar människornas värderingar, föreställningar, innebörder och känslor kopplat till artefakten. LÄS MER

  4. 14. The Friend, the Influencer, the Lawyer: a Qualitative Case Study of IKEA’s Identity Expressions on Facebook

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Fregert; [2023]
    Nyckelord :Organizational communication; Corporate identity; Organizational identity; Sensemaking; Impression management; Marketing; Social media; Identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : With the increased loss of control over the organizational identity (OrI) in social media, research has started to encourage organizations to hand over control of the OrI to the creation and distribution of stakeholders. This has created challenges for the strategic communicator in managing the OrI internally, as the employees adapt to the OrI in the mind of the stakeholder rather than the OrI set by the dominant coalition. LÄS MER

  5. 15. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Rantatalo; Linda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate branding; CSR- branding; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER