Sökning: "Corporate responsibility mätbart"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Corporate responsibility mätbart.

  1. 1. Varumärkeskommunikation i kristider : En studie av aktörer inom resebranschen i ett uppmärksamhetsekonomiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Höög; Simon Sjöhed; [2020]
    Nyckelord :Brand communication; Varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till följd av att Sverige befinner sig i en kris orsakad av coronaviruset har tjänstesektorn drabbats hårt och är i stort behov av äkta varumärkeskommunikation för att engagera publik till att stötta dem. I kristider ökar publikens förväntan på samhällsansvar och relevant kommunikation från varumärken, vilket ställer krav på att kommunikationen uppfattas som trovärdig och äkta för att marknadsföringen ska få positiv effekt för varumärket. LÄS MER

  2. 2. Kunders uppfattade värde av svenska sågverksföretags arbete med CSR

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Björn Larsson; [2009]
    Nyckelord :Företagsansvar; CSR; Corporate Social Responsibility; CPV; Customer perceived value; Kundvärde; Kommunikation;

    Sammanfattning : Skogsbruket är en viktig del i den Svenska miljön och för kulturlandskapet samt att såg och pappersindustrin är viktiga sociala inslag för glesbygden. Storbritannien är den största marknaden för många av Sveriges sågverksföretag. LÄS MER