Sökning: "Corporate social responsibility CSR"

Visar resultat 1 - 5 av 1362 uppsatser innehållade orden Corporate social responsibility CSR.

  1. 1. To dare or not to dare – taking a stand in marketing campaigns - How companies’ decisions to take a public standpoint in social issues affect consumers’ perceptions and behaviour

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Lindén; Rebecca Lindén Pagoldh; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR marketing; Social Marketing; Brand Activism; Gender equality; Millennials; Goodwash; Resistance;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. CSR is more than PR - Consumer perception of digital sustainability communication from fast fashion brands

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Hafström; Antonella Shahin; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; brand credibility; digital communication; sustainability; fast fashion brands;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Frivillig skatterapportering - en fluga eller en hållbar marknadstrend?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Maja Svanå; [2020-05-17]
    Nyckelord :Skattemässig transparens; Aggressiv skatteplanering; Corporate Social Responsibility CSR ; Frivillig skatterapportering; Fair Tax Mark Ltd; CSR Europe; Agenda 2030;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet skattemässig transparens. Min forskning tycks visa att den senaste tidens transformation av marknaden har medfört att svenska bolag numera måste redovisa mer information om sin ägar- och organisationsstruktur och sina affärsstrategier till staten. LÄS MER

  4. 4. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  5. 5. Svenska allmännyttiga bostadsbolag - Sambandet mellan CSR-arbete och upplysningar om CSR i bolagens årsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alma Karlsson; Elin Strandberg Andersson; [2020]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR-arbete; CSR-upplysningar; Allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag; Legitimitetsteorin; Voluntary disclosure theory;

    Sammanfattning : Det har blivit ett allt större fokus på företags arbete med corporate social responsibility (CSR). Denna uppsats har som syfte att studera sambandet mellan svenska allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolags CSR-arbete och mängden CSR-upplysningar i deras årsredovisningar. LÄS MER