Sökning: "Corporate strategy"
Visar resultat 16 - 20 av 1002 uppsatser innehållade orden Corporate strategy.
16. How do corporations develop and implement ESG strategies? : An exploratory multiple-case study of the automotive manufacturing industry.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
17. Styrräntans inverkan på fastighetsförvaltning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Studien visar på att ändrade marknadsförhållanden leder till att företag ändrar sin strategi gällande fastighetsförvaltningen. Beroende på kapitalstruktur och bolagsstyrning ser företagen olika risker och behöver därför vidta olika åtgärder. LÄS MER
18. Analysing the effects of 24/7 Carbon-free Energy procurement strategies on the electricity system : Case Study of commercial and industrial sector in the Netherlands
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Considering the growing importance of the electricity sector in the worldwide decarbonisation efforts, as well as large volumes of energy consumed by the commercial and industrial (C&I) sector, corporate power procurement is found to be a significant contributor to building a net zero economy. Within this topic, hourly matching of carbon-free electricity supply with demand, or 24/7 Carbon-free Energy (24/7 CFE), is identified as a next-generation power procurement framework, with growing interest from a wide range of stakeholders in the energy sector and benefits backed by robust research evidence. LÄS MER
19. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
20. Modularisdering som produktstrategi : Fördelar, utmaningar och kundanpassning vid utveckling av modulära produkter
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Syftet med studien var att studera fördelar samt utmaningar med att använda sig av modularisering. Vidare var syftet att undersöka hur kundens önskemål tas i beaktning vid produktutvecklingsprocessen för modulära produkter. LÄS MER