Sökning: "Costbased pricing"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Costbased pricing.

  1. 1. The Right Price – At WhatCost? : A Multi-industry Approach in the Context ofTechnological Advancement

    Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och industriell dynamik

    Författare :ANNA LEIJON; [2017]
    Nyckelord :Pricing strategy; Strategic management; Data-driven; Intuition-driven; Strategic decision making; Digitalization; Retail; Customer Value-based pricing; Costbased pricing; Competition-based pricing;

    Sammanfattning : he business climate is undergoing a transformation and managers are faced with several challenges, notthe least of which is related to pricing strategy. With an increased transparency in the market as well as anincreased competitive pressure, and with more sophisticated and well-informed consumers, retailbusinesses find it hard to navigate the pricing jungle. LÄS MER

  2. 2. The Right Price - At What Cost? : A Multi-industry Approach in the Context of Technological Advancement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anna Mikaelsdotter Leijon; [2017]
    Nyckelord :Pricing strategy; Strategic management; Data-driven; Intuition-driven; Strategic decision making; Digitalization; Retail; Customer Value-based pricing; Costbased pricing; Competition-based pricing; Prissättningstrategi; Strategisk ledning; Datadriven; Intuitionsdriven; Strategiskt beslutsfattande; Digitalisering; Retail; Kundvärdesbaserad prissättning; Kostnadsbaserad prissättning; Konkurrensbaserad prissättning;

    Sammanfattning : The business climate is undergoing a transformation and managers are faced with several challenges, not the least of which is related to pricing strategy. With an increased transparency in the market as well as anincreased competitive pressure, and with more sophisticated and well-informed consumers, retail businesses find it hard to navigate the pricing jungle. LÄS MER

  3. 3. Värdebaserad prissättning : Ett internt angreppsätt

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Nöjd; Jennifer Simonsson; [2015]
    Nyckelord :Value based pricing; Pricing strategies; Management; Volvo Cars; Customer value; Värdebaserad prissättning; Prissättningsstrategi; Ledarskap; Volvo Cars; Kundvärde;

    Sammanfattning : Det finns i huvudsak tre väletablerade prissättningsstrategier; kostnadsbaserad,konkurrensbaserad och värdebaserad. Den värdebaserade prissättningsmetoden bestämmer ettpris baserat på produktens värde för användaren. LÄS MER