Sökning: "Country of Origin"

Visar resultat 1 - 5 av 557 uppsatser innehållade orden Country of Origin.

  1. 1. Dictators Without Borders: Host-Origin Relations and Transnational Repression : A qualitative case study on the causes of transnational repression in democratic host countries

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskning

    Författare :Liv van der Voort; [2024]
    Nyckelord :Russia; Europe; Transnational Repression; Qualitative study; host country; origin country; democratic host states;

    Sammanfattning : Past literature on transnational repression underscore the significant gap in examining how the relationship between the origin country and the host country influences instances of transnational repression. To fill this gap, this study is bringing in the neglected role of democratic host states by exploring: Why do certain democratic host states encounter significant incidents of transnational repression on their soil while others do not? This essay demystifies the concept of "relationship" and examines whether states, driven by their self-interest, tend to "overlook" transnational repression. LÄS MER

  2. 2. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  3. 3. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  4. 4. Unfold the Untold Stories: Journey of Permanent Resident, Bangladeshi Migrant Student in Sweden.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :MD Raihan Khandaker; [2024]
    Nyckelord :Aspirations and achievements of migrant students; Transnationalism and Bangladeshi student migrants in Sweden; Social anthropology; Socio-cultural challenges for migrant students in host countries; Spider net connections; and hidden barriers; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study investigates the experiences of Bangladeshi migrant students who have obtained permanent residency (PR) status in Sweden. This study examines the Bangladeshi migrant students’ aspirations and achievements, daily experiences, and challenges in maintaining their transnational identities in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER